Job Purpose
The job holder will be responsible to:
- Build and adjust the structure, organization, functions, tasks, coordination among units in the bank in accordance with the strategy and business model
- Develop, adjust and supervise the implementation of strategies, policies, procedures and guidelines on governance in the bank.
Key Accountabilities (1)
1. Build and govern Bank wide and divisional functions allocation and organizational structure:
- Conduct researches and analysis on bank wide main functions and model to realize TCB business model
- Leverage strategic thinking và design thinking to embed functions design into structure design of the Bank
- Customize on purpose centralized/decentralized/hybrid functions, based on bank’ s strategy in each period
- Build, update design methodology and model to complete bank wide organizational structure và Divisions’ organizational structure
- Organize, support, guide, provide consultation và advisory for the establishment or amendment of Division’s structure và operating model, ensure that they i) align with Bank’s strategy và business model; ii) align with the Bank Corporate governance model; iii) capture new business opportunities; iv) optimize operating efficiency
- Provide advisory and facilitate Divisions to build cross-Divisions RACI model
- Control functions presented in JP of key positions (at least from level 2), provide advisory on expertise, knowledge, skillsets required for the position
Key Accountabilities (2)
Propose and govern Corporate governance model and authority delegation
- Research, build, update methodology, process and design principles and restructuring of Corporate governance
- Build and propose corporate governance targeted model, road map and key matters reserved for Board and Management layers
- Manage and monitor corporate governance model (Board và Management committee) and implementation plan in alignment with the Bank’s strategy
Key Accountabilities (3)
- Propose, support and monitor the establishment và amendments of Board committees (under BOD) and Management committees (under CEO), including: structure, composition, operating mechanism and outputs.
- Review and control the establishment and adjustment of any Committees or Council.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 5+ years of experience in Banking field in a similar position
- Proficient in using office software: word, excel, powerpoint.
Qualifications
Domain expertise:
- Minimum 12 years of experience in banking and finance
- Understand of business restructuring/restructuring activities
- Understand of methodologies, practical models in business organizations (centralized/distributed, business partners, shared services, outsourced services)
- Ability to build calculation methods/models, measure operational efficiency (metrics to measure productivity)
- Experience working in corporate structure departments/projects at large organizations, or at large consulting firms – corporate structure/restructuring (preferably experience working for banks) / financial company)
- Experience in companies/projects related to improving business performance - preferably in the field of banking and finance
- Foreign language (English): minimum TOEIC 650 (or equivalent certificates)
Qualification:
- Graduated with a master's degree or higher, majoring in economics, finance, business. Preference will be given to candidates with master's/MBA degrees from foreign universities
ISOFH là công ty công nghệ tập trung phát triển mảng Công nghệ thông tin trong lĩnh vực Y tế với mục tiêu sẽ trở thành công ty số 1 Việt Nam đồng hành cùng sự phát triển ngành Y tế. Chúng tôi cần có sự đồng hành, đóng góp của các bạn để cùng phát triển nhanh hơn nữa.
ISOFH tin vào sức mạnh của tập thể trong việc giải quyết dứt điểm và triệt để các bài toán cụ thể, thực thế, đặc biệt là các bài toàn quản trị.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2015
Mission
ISOFH mong muốn kiếm tìm những người đồng hành có tư duy mở, hăng hái, say mê. ISOFH trao cho bạn sự chủ động và dám thử thách bản thân, chấp nhận những sai lầm và luôn tìm đến các giải pháp tối ưu.
Review Công nghệ ISOFH
Công ty cổ phần gia đình trị. Các lãnh đạo tầm trung bổ nhiệm các vị trí người nhà, riết rồi công ty toàn anh chị em họ hàng cô dì chú bác
Công ty siêu nhiều drama, vì là công ty gia đình, bạn bè người trong gia đình làm ở các bộ phận nhiều vô số mà lại toàn cấp manager mới sặc tiết.
Nhìn chung công ty khá tốt trừ khoản lương, thưởng. Chế độ tuyển dụng thì lôi hết thưởng này thưởng nọ vào bịp người nhưng thích thì có, không thích thì cắt