Mô tả công việc
- Execute the detailed actions plan by monthly and quarterly to deliver volume.
- Ensure Distributors are performing their roles and achieving the target.
- Propose to select the qualified distributors.
- Track actual implementation or results vs. plan (initiatives and spending). Take actions to bridge the gaps, if any.
- Do analysis and reports on Sales Performance by monthly, quarterly to line manager.
2. To build and support distributors
direct sales team on the plan of Sales Out
- Advise Distributor how to set up sales plan and develop market sustainably.
- Develop and take good care of customers and replicate successful models from direct sales to sales team of distributors and dealers.
- Work closely with distributors and update their capability, finance, and P&L on timely basis to ensure a proper analysis and action plan to improve distributors' effectiveness & efficiency, reduce risk and ensure that the operations of distributors are efficient and effective.
- Ensure the DSR team and distributors to have excellent execution of all trade marketing programs...
- Supervise retail outlet network and sales out report of distributor closely to find out and prevent CBS/ PE.
3. To develop Market share
- Studying & finding key source of growth in charge territory
- Follow with sales team/ DSR on market to understand market situation
- Update and report the market's activity to adapt to market movement.
- Survey and update demand forecast (by dealer, by SKU) based on market information
- Support Distributor to expand more active retails outlet
4. To build internal Sales Capability
- Manage the Salesman/ Market Developer team (if any) to success with a professional way and under company's procedure.
- Drive engagement within team for a collaborative and winning culture formation within team.
- Provide on the job training and coaching, to direct, motivate and evaluate the performance of sales team on monthly/quarterly basic to make sure that the productivity of sales team is always improved.
- Set up weekly work plan, monthly work plan; Do effective weekly reports and monthly reports as well as sales team management with weekly and monthly meetings.
- Mid-year review and yearly appraisal.
Yêu cầu công việc
• English communication
• Proficiency in office computer
• At least 3-5 years in the same role. Experience in similar industries is a plus
• Leadership
• Negotiation/Inter-personal skills
• Persuasive communication skills
• Problem solving skills
• Sales data analysis skills
• High pressure and enthusiasm at work
• Good presentation
• Highly self-disciplined
• Integrity
• Cheerful, gentle, and polite
Quyền lợi được hưởng
Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Health Care
Đào tạo
Training
Sự tăng trưởng thịnh vượng của nền kinh tế số đang làm mờ ranh giới giữa con người và công nghệ. Kinh tế số tạo lập khái niệm mới về nguồn lực 4.0, đòi hỏi những con người và suy nghĩ rất tương thích. Năm 2018, DatVietVAC đã hoàn tất chuyển đổi mạnh mẽ từ 1 Công ty truyền thông thành hệ sinh thái công nghệ truyền thông giải trí tích hợp trọn vẹn, độc nhất, không mô phỏng, với nhiều nền tảng được tối ưu hóa để quản lý dữ liệu nội dung. Công ty thành viên bao gồm các tên tuổi như Vie Channel, VieON, Dong Tay Promotion, DatViet MEDIA, DatVietOOH, TKL, M&T Pictures, NOMAD MGMT Vietnam,… đã tạo các “tỷ view”, gắn kết hữu dụng vào đời sống thật diễn ra hằng ngày của người dân Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, BHYT, BHTN, …. đầy đủ theo Luật Lao Động Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Party kỉ niệm ngày thành lập
- Du lịch nghỉ mát hàng năm
- Teambuilding nội bộ thường xuyên (Group Team Building, Company Trip, Học Kỳ Quân Sự, Clubs & Societies, DatVietVAC Football Cup, One More Step…)
- Các hoạt động xã hội và giải trí cho nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1994, thành lập DatViet MEDIA: Công ty truyền thông ĐẦU TIÊN tại Việt Nam. DatViet OOH: Công ty quảng cáo ngoài trời ĐẦU TIÊN tại Việt Nam. DDB ADVERTISING: Công ty truyền thông liên kết ĐẦU TIÊN tại Việt Nam
- Năm 1995, TK&L: Công ty cung cấp nội dung ĐẦU TIÊN tại Việt Nam
- Năm 1998, Công ty Việt Nam ĐẦU TIÊN hợp tác cùng Leo Burnett
- Năm 2000, DONG TAY PROMOTION: Công ty sản xuất chương trình truyền hình ĐẦU TIÊN tại Việt Nam
- Năm 2003, DID TV: Kênh truyền hình tư hữu ĐẦU TIÊN tại Việt Nam
- Năm 2005, M&T PICTURES: Công ty sản xuất phim truyền hình ĐẦU TIÊN tại Việt Nam
- Năm 2008, FIRST MEDIA M&A: WPP/ Group M trở thành đối tác chiến lược với 3 công ty thành viên của DatVietVAC Group Holdings
- Năm 2012, Bước đầu chuyển đổi số
- Năm 2016, DIGITAL OOH, NOMAD MGMT VIETNAM: Công ty quản lý người mẫu quốc tế. SONG MINH: Công ty hậu kỳ. KARISMA LOOKS: Công ty quản lý nghệ sĩ
- Năm 2017, BEGIN OPERATING MULTI - PLATFORM NETWORK VIEON, Năm 2018, RA MẮT NỀN TẢNG OTT: Nền tảng quảng cáo kỹ thuật số - Nền tảng quản lý dữ liệu người xem. Mạng nội dung kỹ thuật số cao cấp
- Năm 2019, VIE CHANNEL: Đã thay đổi thành Chủ sở hữu & điều hành kênh Vie Channel của 3 kênh: Vie Channel, Vie DRAMAS, Vie GIẢI TRÍ
- Năm 2020, VieON: Ra mắt nền tảng OTT. VieZ: Tạp chí số. VieSHOP: Nền tảng thương mại các sản phẩm của người nổi tiếng hàng đầu tại Việt Nam
Mission
Kiến tạo hệ sinh thái MET thống lĩnh cộng đồng có ảnh hưởng nhất, được cá nhân hóa qua sáng tạo nội dung, kinh doanh IP trên đa tầng nền tảng và màn hình.
Review DatVietVAC Group Holdings
Cty truyền thông số 1 mà giờ đi làm thuê cho Masan
Công ty tệ (RV)
Môi trường phù hợp cho việc học tập ngắn hạn (GL)