Việc làm THIÊN LONG

Cập nhật 03/01/2025 00:09
Tìm thấy 20 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN THIÊN LONG
Temporary Accountant - Account receivable & Sales (8 months)
THIÊN LONG 1.5★
40 đánh giá 230 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/01/2025
Hình thức: PART_TIME
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
The Financial Administrator is accountable for performing a variety of routine and some non-routine administrative / accounting functions in accordance with the established standard procedures in general accounting, accounts payable, accounts receivable, credit and collection, master data management, payroll or another related financial area, in order to ensure adequate and reliable accounting of finance related transactions.

He / she assists more senior Administrators / Financial Managers as required. At a more senior level, the Financial Administrator is responsible for overseeing daily ledger entries and performing checks and balances to ensure proper accounting of finance transactions in all domains.

Depending on the size and structure of the Financial department / function, the role of a Financial Administrator may focus on one area (Accounts Payable, Accounts Receivable, General Ledger, etc.), or have a wider focus, combining activities in more areas.

The level of the Financial Administrator is defined by the required Know-How and the complexity of the tasks. At a more senior level (IV and V) the Financial Administrator may also act as Team Leader for more junior levels and for Administrative Assistants.

Job Description:

Key Responsibilities

  • Accounts Receivable
  • Set up selling price and discount
  • Release CO daily
  • Process AR collection daily
  • Calculate Bad debts provision
  • Clear AR forVAT invoices for donated goods
  • Clear AR for raw material for sample or research
  • Booking for Rebate accrual & Rebate Confirm
  • Check LC doc export, check BG, and contract
  • Approve new customer code on CRM
  • Reporting and others
  • AR Aging report weekly/monthly
  • Report of % overdue & % bad debt
  • Send customer statements of accounts monthly
  • Reconcile Trial Balance To The General Ledger for accounts in charge
  • Sales reconciliation & sales related reporting
  • VAT output reconciliation (jointly with Tax function)
  • Back up AR for release CO/ report Aging
  • Other Ad-hoc or relevant tasks as assigned

Competencies (Academic Qualifications, Experiences & Personal Attributes)

  • Recognized qualifications in Accounting/Finance/Banking with Bachelor's degree or college equivalent qualification (Cao Dang).
  • Have experiences in accounting is an advantage
  • Technology savvy with experience in ERP System. ERP of M3 is an advance.
  • English skills: can communicate in English with basic level
  • Computer skills: Excel skills.
  • Self-starter and good team player with professional behavior

Remuneration : Competitive

Location: Ho Chi Minh

Our organisation:

Nutreco is a global leader in animal nutrition and fish feed. Our advanced nutritional solutions are at the origin of food for millions of consumers worldwide. Quality, innovation and sustainability are guiding principles, embedded in the Nutreco culture from research and raw material procurement to products and services for agriculture and aquaculture. Experience across 100 years brings Nutreco a rich heritage of knowledge and experience for building its future.

Equal Opportunity Employer:

Nutreco is an equal opportunity employer; applicants are considered for all roles without regard to race, color, religious creed, sex, national origin, citizenship status, age, physical or mental disability, sexual orientation, marital, parental, military status or any other status protected by applicable local law. Please advise us at any point during the recruitment and selection process if you require accommodation. Nutreco is committed to compliance with all applicable legislation, including providing accommodation for applicants with disabilities.
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 10, Sofic Tower, Số 10 Đường Mai Chí Thọ, P. Thủ Thiêm, TP. Thủ Đức

CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN THIÊN LONG cam kết mang đến những sản phẩm, văn phòng phẩm, dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ như BHYT, BHTN, BHXH, …. theo quy định của Nhà Nước 
  • Được mua Bảo hiểm tai nạn 24/24 do Công ty đài thọ 100% chi phí.

Các hoạt động ngoại khóa

  • Tour du lịch hàng năm 
  • Tổ chức các dịp lễ như Happy women’s, tết trung thu, design thinking 

Lịch sử thành lập

  • Giai đoạn 1981 - 1995, Đầu tư trang thiết bị và xây dựng cơ sở bút bi Thiên Long. Bắt đầu xâm nhập thị trường bút viết trong nước.
  • Giai đoạn 1996 - 2004, Công ty TNHH SX-TM Thiên Long ra đời. Đẩy mạnh năng lực sản xuất, đa dạng hóa mẫu mã sản phẩm. Ngày càng phát triển và nâng cao chất lượng sản phẩm đáp ứng nhu cầu mở rộng của thị trường.
  • Giai đoạn 2005 - 2007, Chuyển đổi mô hình sang Công ty Cổ phần SX-TM Thiên Long vào năm 2005. Trong giai đoạn này,Thiên Long đã phát triển mạnh mẽ cả về sản phẩm lẫn thương hiệu.
  • Giai đoạn 2008 - 2011, Công ty được đổi tên thành Công ty CP Tập Đoàn Thiên Long. Năm 2010 tiến hành niêm yết cổ phiếu trên sàn chứng khoán Hồ Chí Minh với mã chứng khoán là TLG. Trong giai đoạn  này sản phẩm của Công ty đã chiếm lĩnh và khẳng định được vị thế tại thị trường trong nước. Bước đầu xâm nhập ra thị trường quốc tế.
  • Giai đoạn 2012 - 2016, Ở giai đoạn này, Thiên Long đã trở thành thương hiệu số 1 về văn phòng phẩm tại Việt Nam. Chiến khoảng 60% thị phần trong nước. Thị trường xuất khẩu ra thị trường quốc tế ngày một rộng mở.
  • Giai đoạn 2017 - 2019, xuất khẩu tới 65 quốc gia, trong đó Công ty đã có mặt tại tất cả quốc gia Đông Nam Á. Chính thức cho ra mắt website TMĐT FlexOffice.com. 

Mission

  • Thiên Long cam kết mang đến những sản phẩm văn phòng phẩm dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.

Review THIÊN LONG

1.5
40 review

03/01/2025
Nhân viên tại Hà Nội

HR hiện tại cũng không ngừng nói xấu HRD cũ, và tranh cãi giữa các bộ phận luôn căng thẳng

27/12/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Mấy năm rồi doanh thu vẫn đứng chân tại chỗ (RV)

27/12/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Công ty chả có định hướng gì rõ ràng và nhất quán. Chính sách và KPI thích thì đổi (RV)

Những nghề phổ biến tại THIÊN LONG

Bạn làm việc tại THIÊN LONG? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo THIÊN LONG

THIÊN LONG

Click để đánh giá