Air Liquide Vietnam
Founded in 1996, Air Liquide Vietnam is a leading industrial gas supplier in the country with country wide coverage. Air Liquide Vietnam’s operations include more than 10 production units at different sites across the country supporting a full spectrum of industries including electronics, automotive, glass, metals, food, petrochemicals, and healthcare. The quality of Air Liquide Vietnam products has been awarded with both Golden FDI and Golden Dragon awards for foreign invested companies in Vietnam.
Aligned with Air Liquide’s, Air Liquide Vietnam aims to be a leader in its industry, deliver long term performance and contribute to sustainability - with a strong commitment to climate change and energy transition.
About Business Line
https://vn.airliquide.com/
Work Location
Saigon High Tech Park, Ho Chi Minh City, Vietnam
How Will You Be Contributing to Our Success?
The Sales Executive (Farmer) manages existing customers in designated areas, focusing on contract adherence, customer satisfaction, and loyalty. This role aims to drive long-term revenue and profit by maintaining a stable and profitable customer base through effective relationship management and service excellence.
(1) Contract and Price Management
- Ensure adherence to contract terms and deliver on our commitments while monitoring customer compliance.
- Update pricing as needed.
- Oversee cash collection processes.
(2) Customer Retention, Contract Renewal, and Business Expansion
- Monitor competitive activities and market conditions.
- Identify optimal timing for contract renewals and business expansion opportunities.
- Develop and propose solutions and commercial schemes.
- Create and implement winning strategies.
(3) Customer Satisfaction Management
- Conduct regular customer visits.
- Address and resolve customer complaints.
- Respond to customer inquiries promptly.
- Gain and apply customer insights.
(4) Lead Account Management Program
- Initiate and execute local account management programs.
- Implement cluster or group programs related to account management initiatives.
Are you a MATCH?
- A degree in any discipline is required; engineering-related degrees are advantageous.
- At least 2 to 3 years of experience in sales and marketing is essential; experience in the manufacturing sector is a plus.
- Proficiency in English is necessary for effective communication.
- Strong attention to detail is required.
- Excellent client management, organizational, and communication skills are essential.
- Demonstrated ability to handle multiple tasks and manage client relationships effectively.
Why Join Us?
Air Liquide strives to offer its employees a total rewards package that contributes to a positive work environment and supports the well-being of all our employees and team members. We are driven by our Environmental Social Governance objectives and regularly review our benefits to ensure that we’re offering you a competitive package. At Air Liquide, we listen to our employees’ expectations. We create an engaging environment, diverse and inclusive, that allows employees to grow and to thrive.
We offer a comprehensive and competitive remuneration and benefits package including:
- Base salary
- Annual bonus
- Allowances
- Life insurance/Healthcare
- Paid maternity/paternity leave
- Learning opportunities
- Mobility opportunities
**We thank you for your interest in Air Liquide. Interested applicants are encouraged to send in a detailed resume, including reasons for leaving for past employment. Please be informed that only shortlisted candidates would be notified.**
CÔNG TY Ô TÔ TOYOTA VIỆT NAM (TMV) là liên doanh giữa 3 đối tác lớn:
- Tập đoàn ô tô Toyota Nhật Bản (70%)
- Tổng công ty Máy Động lực và Máy Nông nghiệp Việt Nam (20%)
- Công ty TNHH KUO Singapore (10%)
Lĩnh vực hoạt động chính:
- Sản xuất, lắp ráp và kinh doanh ô tô Toyota các loại
- Sửa chữa, bảo dưỡng và kinh doanh phụ tùng chính hiệu Toyota tại Việt Nam
- Xuất khẩu linh kiện phụ tùng ô tô Toyota sản xuất tại Việtnam
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Ngày thành lập: Ngày 5 tháng 9 năm 1995 (chính thức đi vào hoạt động 10/1996)
Mission
Toyota định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review TOYOTA VIET NAM
Môi trường tổ chức, kỷ luật, tốt cho sinh viên mới ra trường bắt đầu sự nghiệp
Đội ngũ nhân viên và quản lý thân thiện. Có cơ hội nâng cao kỹ năng bản thân nhưng môi trường làm việc không linh hoạt
Môi trường làm việc tốt