Mô tả công việc
JOB SUMMARY
This position is responsible for making/maintaining Master Production Schedule (MPS) and
New Projects within the limitations of the line rate and internal and external constraints to
ensure on time delivery (OTD) performance.
KEY RESPONSIBILITIES AND AUTHORITIES
- Weekly loading and capacity analysis, drive for solution if capacity has risk to support
customer demand.
- Review/double check orders which meet customers demand and provide realistic promise
date to customer.
- Develop / Maintain weekly level load production schedule based online rate.
- Respond to inquiries from sales and customers regarding delivery of new or existing orders.
- Monitor progress of manufacturing to ensure schedule compliance and expedite when
necessary.
- Lead Daily Production meeting with manufacturing team and other supporting team to drive
solution for open issue affect delivery. Escalate if necessary.
- Coordinate to related functions: Shipping, Project, Finance, Operation team
- Coordinate the implementation of engineering changes that affect material plans.
- Review and coordinate the disposition of excess and obsolete material for product line
responsibilities.
- Inventory control for WIP and FG.
- Continuous improvement for planning processes.
- Leadership and develop team/ subordinates
Yêu cầu công việc
Education University graduated
Experience
5 years and above work experience in production planning, demand
management, inventory control role
Knowledge
- Knowledge in production planning and supply chain field
- Fully understand ERP system and excel operation formula, familiar with
Oracle is preferred
Functional
Skills
- Good oral and written communication in both English and Vietnamese
- Good communication, listening and interpersonal skills, good
coordination skills.
- Good sense of data analyzing
- Expertise on master planning and scheduling planning
Other Abilities Excel VBA, PowerBI is referred
Work Location: SHTP - Dist.9 - HCMC. We provide shuttle bus from HCM, Binh Duong, Dong Nai
Quyền lợi được hưởng
- Được đóng BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của nhà nước.
- Được hưởng chế độ chăm sóc sức khỏe toàn diện.
- Được hưởng các quyền lợi khác theo chính sách của công ty
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái