What you will do
- Process Analysis, Design, and Improvement:
- Analyze current business processes to identify inefficiencies, bottlenecks, and opportunities for improvement.
- Design and optimize processes to enhance performance, reduce costs, improve quality, and ensure compliance with relevant regulations and standards.
- Lead continuous improvement initiatives and collaborate across departments to implement process changes and monitor results.
- Compliance and Regulatory Adherence:
- Ensure all business processes comply with relevant government regulations and international standards such as SOX and IFRS.
- Maintain up-to-date knowledge of changes in laws, regulations, and industry standards, and ensure that business processes are adapted accordingly.
- Support internal and external audit processes, and implement necessary process adjustments based on audit feedback to maintain a strong control environment.
- Stakeholder Management, Communication, and Change Management:
- Work closely with business leaders, department heads, and other stakeholders to understand process requirements and align process changes with organizational goals.
- Provide training and support to employees regarding new or modified processes, and using BMP templates and tools.
- Lead change management efforts to ensure the successful adoption of new processes, systems, or tools across teams, with a focus on compliance and audit controls.
- Data Analysis and Reporting:
- Collect, analyze, and interpret data to assess the effectiveness of processes and compliance with regulatory requirements.
- Provide regular reports to senior management, highlighting process performance metrics, compliance status, audit outcomes, and areas for improvement.
- At least 5 years of experience in leadership position. Proven as a seasoned Business Process Manager, Process Improvement Manager, or a similar role in Financial Services or Technology companie
- Bachelor degree in Finance or relevant field. Certified in process management methodologies (such as Six Sigma, Lean, CBPP…) and project management (PMP) is strongly preferred.
- Excellent communication and interpersonal skills, with the ability to work with diverse teams and stakeholders.
- Passionate about productivity enhancement.
- Strong knowledge of process management methodologies such as Lean, Six Sigma, BPMN, or similar.
- Strong project management skills with the ability to manage multiple priorities simultaneously.
- PLUS – Experience with SOX compliance and leveraging technology in business process management.
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái