- The job holder segments, locating customer value through building outstanding and transparent solutions to optimize value for customers and Techcombank
Perform Tasks According To Functions And Duties
- Build knowledge of Customer Segment, identifying business opportunities with Customer Segment
- Build business model according to Customer Segment
- Build CVP for Customer Segment to choose
- Develop design requirements of products to meet the CVP of Customer Segment
- Measure sales effectiveness of Customer Segment
- Implement the unit's BCP plan according to TCB's regulations.
- Comply with the regulations, policies, procedures, instructions of TCB and the law for the officers in the unit in charge.
Participate in the implementation of the Division's and TCB's strategy as assigned by the Line Manager
Implement BCP plan of unit by the Line Manager
Key Accountabilities (3)
- Participate in capacity development training courses; Build your own development roadmap
- Understand and consistently apply organizational culture values, behavioral standards as prescribed by the bank
Key Relationships - Direct Manager
Head of Economic Sector
Key Relationships - Direct Reports
NA
Key Relationships - Internal Stakeholders
Related departments and units in CIBG and TCB (CA, GTS, Risk...)
Key Relationships - External Stakeholders
External partner units to support and develop the work of the unit and the CIBG Division
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- Minimum 12+ years of working experience in Corporate and Institutional Banking Group
- English: Fluent in TOEIC 650 or higher or equivalent.
- At least 2 years of experience in product field for customer segments
- Prefer candidate with experience in finance management và project management
- Preference will be given to candidates with experience in training, sales promotion, product development
- Understand of the field of customer segment development and management.
- Understand of service, product system of bank, especially products and services provided to customers in the Economic Field.
- Understand of the market situation, products, programs, incentives, understanding about digital technology services of the Bank.
- Understand of Vietnam economy, important policies and regulation of The State Bank of Viet Nam và laws related to the economic field
- Bachelor's degree, master's degree or higher majoring in finance, banking or other related major
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái