Would you like to become part of the world's most international company in the world that also a Top Employer and a No. 1 World’s Best Work Place?
A company that pioneered cross-border express delivery in 1969 and is now active in more than 220 countries and territories worldwide. Do you want to be part of a company that connects people worldwide? And the more people we connect, the better life will be on our planet.
Do you want to make a difference? Then come to our "Insanely Customer Centric" Team and deliver excellence in a digital world, AS ONE!
Your Tasks
- Act as Tele Sales customers’ main contact for DHL, responding to and satisfying their sales and post-sales requirements.
- Build a strong client relationship to ensure that the account performs and grows to its maximum potential, reducing attrition rate and minimizing opportunities for competitors to gain business.
- Manage a portfolio of customers via telephone: Make telephone calls to existing customers on a regular pre-defined call cycle to secure new business and to ensure that individual agreed targets are achieved.
- Provide customer-oriented service at all times relating to specific sales issues.
- Liaise closely with Sales Channels and other departments within DHL to ensure that a full, cost-effective service is maintained, and that the area's target is achieved.
- Ensure cooperation with other sales team members and throughout the sales force.
- Formulate a personal sales plan that incorporates initiatives for identifying and gaining new business prospects and maximizes growth within the existing client base to achieve the required personal sales results.
- Manage the revenue growth through Upselling and Cross selling tactics to exceed this budget through calls
- Combine sales skills with DHL product/service knowledge and convert the maximum possible prospect leads into accounts, emphasizing those with maximum revenue potential, to increase the size and quality of DHL’s account holders.
- Continually develop knowledge of DHL’s services and general commercial awareness to provide the best possible standard of customer service and maximize the department’s contribution to the sales function.
- Adhere to regional standards on profit margins and discount guidelines.
- Open new accounts and ensure they trade profitably.
- Ensure all customer agreements are cost-sensitive to ensure a suggested minimum pricing tariff is set and adhered. Any deviation from this tariff requires management agreement and justification.
- Complete daily and weekly reports to measure individual and department effectiveness and provide figures showing the department's weekly productivity.
- The incumbent has no direct reports and authority over the country line and functional personnel. Nevertheless, he/she must demonstrate the ability to influence decisions/actions.
- 2-3 years of relevant experience in express/air frieght/logistic sales
- Telephone skills, Communication skills
- English: Fluent (written and spoken)
- Educational Qualifications: Diploma (or equivalent)
- Multifarious benefit programs.
- Strong career support & lots of opportunities in an international environment.
- Training: both online and offline with Global DHL Standards.
- Coaching & Feedback culture allows you to advance further in short-term and long-term development goals.
- Working together based on DHL values of “Respect and Results”.
- Diverse engagement activities under “Best Day Everyday” – our Health & Well-being program.
- Employee hobby clubs, sports championships.
We look forward to receiving your application!
Tiền thân là Công ty Tài chính cổ phần Dệt May Việt Nam thuộc Tập đoàn dệt may Việt Nam. Năm 2015, Ngân hàng TMCP Hàng Hải Việt Nam (MSB) mua lại và chính thức chuyển đổi tên thành Công ty tài chính TNHH Một thành viên Ngân hàng Thương mại Cổ phần Hàng Hải Việt Nam do MSB sở hữu 100% vốn điều lệ. Năm 2017 Thống đống NHNN đã ban hành Quyết định sửa đổi Giấy phép thành lập và hoạt động đối với việc thay đổi tên thành Công ty tài chính TNHH Một thành viên Cộng đồng (FCCOM). Đến năm 2023, FCCOM đã phát triển mạng lưới trải đều khắp toàn quốc với đội ngũ Cán bộ nhân viên có đầy đủ chức năng và nhiệm vụ triển khai các giải pháp mở rộng tín dụng theo chỉ đạo của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam. Tháng 12 năm 2023, thêm một cột mốc quan trọng, công ty chính thức đổi tên thành Công Ty Tài Chính TNHH MTV TNEX (TNEX Finance). Đánh dấu một chặng đường phát triển mới, với tầm nhìn trở thành tổ chức tài chính hàng đầu, đột phá về sản phẩm & công nghệ, thúc đẩy sự thịnh vượng toàn diện cho cộng đồng & xã hội.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Thể thao
Lịch sử thành lập:
- Năm 1997, Công ty Tài chính Dệt May thuộc Tập đoàn dệt may Việt Nam được thành lập.
- Năm 2010, đổi tên thành Công ty Tài chính cổ phần Dệt May Việt Nam.
- Năm 2015, Maritime Bank được NHNN chấp thuận mua lại Công ty Tài chính Cổ phần Dệt may Việt Nam và thay đổi hình thức pháp lý thành công ty trách nhiệm hữu hạn một thành viên do Maritime Bank sở hữu 100% vốn điều lệ. Công ty được chính thức được chuyển đổi thành Công ty TNHH Một thành viên Ngân hàng Thương mại Cổ phần Hàng Hải Việt Nam với vốn điều lệ 500 tỷ đồng.
- Năm 2017, Công ty đổi tên thành Công ty Tài chính TNHH MTV Cộng Đồng.
- Năm 2023, thêm một cột mốc quan trọng, công ty chính thức đổi tên thành Công Ty Tài Chính TNHH MTV TNEX (TNEX Finance).
Mission:
Trở thành Tổ chức cung cấp dịch vụ tài chính tiêu dùng tiện ích nhất tại địa bàn