Roles and Responsibilities
The Chief Representative should possess dynamic capabilities and network. Being based in Vietnam, reporting to the Managing Director, in charge of the day-to-day operations of the Vietnam office and ongoing business activities. He/She is responsible for driving the Company’s growth and ensuring compliance with local laws and regulations. He/She is expected to work closely with the Singapore headquarters and report on market research/analysis to share his/her recommended insights.
Responsibilities
Strategic Planning
- Develop and execute marketing and business strategies aligned with the Company’s goals in Vietnam for targeted market segments.
- Work closely with the Management, Department Heads and Person-In-Charge of this project to share on-the-ground and critical business information, such as legal compliance matters, market insights, leads and recommendations.
- Participate in and perform analysis of business opportunities, potential client needs.
Maintain Relationship
- Build and maintain relationships with our existing customers, stakeholders, government officials, regulatory bodies and relevant authorities to ensure compliance.
- Relay contact information of customers and/ or suppliers who are interested in doing business with the Head Office
Market Research and Analysis
- Conduct market research to understand local trends in Vietnam in relevance to the current economic situation, related investments, marketing and demand for services and competition in relevant market segments.
- Analyse and formulate countermeasures for the business competitive strategy
Representation
- Act as the face of the organisation in Vietnam, representing the Company’s interests, values, and goals to customers, stakeholders and public if any.
- Help to source for goods and supplies as required.
Risk Management
- Check and control quality and quantity of secondary materials to be purchased in Vietnam.
- Assess and mitigate risks associated with operations in Vietnam, including legal, financial, and reputational risks.
Government and Regulatory Compliance
- Study and understand Vietnam statutory law and regulations, in particular tax and export related.
Team Management
- Manage and oversee administration of the Representative Office.
- Lead and manage local team, ensuring cohesion and alignment with the Company’s objectives and goals for Vietnam.
Financial Acumen
- Prepare and manage operational budget projection forecast, expenses and adherence to financial targets.
Any other ad-hoc duties required.
Job Requirement
- Minimum Degree in any field, preferably business related.
- Proficiency in English and Vietnamese, both written and spoken.
- Knowledge in Microsoft applications such as Outlook, Teams, Word, Excel, and PowerPoint
- Ability to work in a fast-paced environment and convey information on a timely basis.
- Possess an inquisitive mind with strong strategic planning and execution skills, with the ability to align local strategies with company objectives.
- Demonstrates ability to identify and capitalise on business opportunities, develop strategic partnerships, and expand the company’s presence within the Vietnamese market.
Other information
- Working hours: 8:30 to 5:30 Monday to Friday
- Working place: District 3, HCMc
- Probationary period of 3 months (100% salary)
- Full salary social insurance
- Salary range: 45 – 50 million gross
- Allowances and benefits: Depending on ability and company policy after probationary period
- Occasional business trips abroad, rarely overtime.
Carlsberg là một trong những công ty đa quốc gia Đan Mạch đầu tiên vào Việt Nam và đầu tư lần đầu vào năm 1993. Trong 20 năm đầu tiên, Carlsberg điều hành hoạt động tại Việt Nam thông qua Carlsberg Đông Dương. Năm 2013, CÔNG TY TNHH BIA CARLSBERG VIỆT NAM hoàn chỉnh được thiết lập bao gồm công ty kinh doanh và nhà máy sản xuất tọa lạc tại miền Bắc và miền Trung Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng các BHYT, BHXH, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm AON 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch/nghỉ mát hàng năm
- Các hoạt động thể chất : văn nghệ thường niên, …
- Team building cuối mỗi quý
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Thành lập nhà máy liên doanh Đông Nam Á tại Hà Nội (thương hiệu Carlsberg và Halida)
- Năm 1994, Liên doanh với công ty TNHH bia Huế (thương hiệu Huda ở miền Trung Việt Nam
- Năm 2008, Trở thành nhà đầu tư chiến lược của công ty cổ phần Habeco
- Năm 2009, Mua lại cổ phần thiểu số của nhà máy bia Hạ Long, thương hiệu Hạ Long
- Năm 2011, Trở thành chủ sở hữu duy nhất của nhà máy bia Huế
- Năm 2013, Thành lập công ty TNHH Carlsberg Việt Nam và ra mắt bia Huda Gold (dòng sản phẩm cao cấp phát triển từ Huda)
- Năm 2016, Ra mắt bia Tuborg trong phân khúc cao cấp
- Năm 2018, Nhằm chào mừng Festival Huế lần thứ 10, Carlsberg Việt Nam chính thức cho ra mắt sản phẩm bia mới mang tên Huda Ice Blast
Mission
Carlsberg là một nhà cung cấp bia và các thương hiệu nước giải khát quốc tế năng động, tạo ra những trải nghiệm giá trị cho đối tác và người tiêu dùng.
Review BIA CARLSBERG VIỆT NAM
công ty tuyệt vời cung cấp nhiều quyền lợi, công việc có giá trị và một nhóm đồng nghiệp tốt (indeed)
Đây là một nơi làm việc tốt, đồng nghiệp thân thiện (indeed)
Tôi đã làm việc cho công ty được hơn hai năm và tôi đã được trao rất nhiều cơ hội để phát triển. (indeed)