This position is of Crowe Vietnam's Advisory Department in the Hanoi office, in charge of leading the Tax Team and is responsible for providing the following advisory jobs for clients.
Job Description:
- Assist managers in leading teams providing tax compliance, advisory, health checks, pre-audit reviews, and other support services to clients.
- Work directly with clients to ensure efficient tax service delivery.
- Prepare and review tax reports and tax returns including Personal Income Tax (PIT), Corporate Income Tax (CIT), Foreign Contractor Tax (FCT), Value Added Tax (VAT), and others, within specified deadlines.
- Delegate tasks to tax assistants, including coaching and providing clear guidelines.
- Research tax issues and draft and review tax-related advice in response to client inquiries via email or letter.
- Represent clients in interactions with tax authorities when necessary.
- Identify business opportunities through existing relationships and develop new contacts.
- Seek ways to improve service efficiency.
- Provide timely guidance, feedback, and mentorship to staff development."
Requirements:
- A bachelor's degree, preferably with degrees in Economics, Business, Accounting, Finance, or MBA
- Minimum 3 years of working experience in areas of tax compliance, tax advisory, accounting and auditing;
- Excellent command of spoken and written English and Vietnamese;
- Strong understanding and interpretation of accounting and tax regulations;
- Strong analytical and communication skills;
- Proactive and self-motivated individual with excellent time management skills and the ability to prioritize tasks;
- Proficiency in MS office;
- Traveling within and out of the country, if required.
Benefits:
- Work for an international brand that frequently ranks among the top 10 global.
- Competitive compensation, including salary, year-end achievement bonus, rewards for contributions, overtime pay, and holiday bonuses.
- Flexible working hours and locations when possible.
- Work in a friendly and professional environment that upholds core values of Kindness, Openness, Discipline, and Professionalism.
- The Company's leadership culture is based on trust, listening, openness, cooperation, flexibility, friendliness, not being constrained or judged.
- The superiors and colleagues are friendly, gentle, humorous, and approachable.
- Opportunities to test new ideas and ways of doing things.
- Encouragement and support for intensive training programs such as online learning, offline training, and on-the-job instruction.
- Sponsorship for professional programs such as CPA VN, ACCA, CPA Australia, or other relevant courses and workshops.
- Opportunities to gain experience in different areas/functions of accounting and to develop into a professional consultant.
- Entertainment activities, including relaxing time with snacks, music and sports activities, picnics and travel with the company, sports and outdoor activities, and other activities in the office.
- Special benefits on peak season when & where possible: Peak season allowance, Special Leave after peak season, Relax Trip…
Được thành lập ngày 19/05/1993, là liên doanh giữa Công ty TNHH Một Thành Viên Phát Triển Công Nghiệp Tân Thuận (IPC – Việt Nam, tên cũ là công ty Phát Triển Công Nghiệp Tân Thuận) và Công ty Phú Mỹ Hưng Asia Holdings (tên cũ là tập đoàn CT&D – Đài Loan). Trong bối cảnh toàn cầu hoá và hội nhập kinh tế quốc tế ngày càng sâu rộng, vai trò của TP.HCM là một thành phố đa cực, đa trung tâm và đa chức năng. Nhu cầu tất yếu đã đặt ra những định hướng phát triển mới cho thành phố: mở rộng giới hạn địa hình cũng như tính chất, quy mô của các loại hình kinh tế. Sự hình thành khu đô thị Phú Mỹ Hưng chính là lời giải. Đây cũng là bước đầu trong chương trình mở rộng TP.HCM về hướng Nam, tiến ra biển Đông theo xu thế của các đại đô thị lớn trên thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đầy đủ BHXH, BHYT, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được đóng bảo hiểm sức khỏe
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động thể thao, các trò chơi ngoài trời
- Du lịch hàng năm theo chế độ 2 năm/ lần
- Tổ chức hoạt động, sự kiện vào các ngày Lễ tết, hội, trung thu…
Lịch sử thành lập
- Từ 1993 - 2000, Tổ chức cuộc thi Quy hoạch đô thị quy mô quốc tế và chọn được 3 nhà quy hoạch chính. Tập trung phát triển hạ tầng kỹ thuật theo tiêu chí 1 Bằng – 4 Thông: Thông Điện – Thông Nước – Thông Giao Thông – Thông Viễn Thông. Xây dựng nhiều công trình cầu – đường – trường thiết yếu: đại lộ Nguyễn Văn Linh giai đoạn 1, trường Quốc tế Nam Sài Gòn SSIS, trường Nam Sài Gòn…
- Từ 2000 – 2008, nhiều công trình tiện ích được xây dựng và đi vào hoạt động như Trung tâm thương mại Crescent Mall, hồ Bán Nguyệt, cầu Ánh Sao, Bệnh viện FV, Trung tâm hội chợ và triển lãm Sài Gòn (SECC), công viên Cảnh Đồi, công viên Nam Viên…
- Tháng 5/2002, Tiếp tục mở rộng đại lộ Nguyễn Văn Linh Giai đoạn II với công tác mở thêm 4- 6 làn xe.
- Tháng 4/2004, Tiếp tục bước vào giai đoạn III mở rộng đại lộ Nguyễn Văn Linh. Cụ thể các công tác gồm: hoàn tất tuyến đường có lộ giới rộng 120m, 10 làn xe (6 làn cao tốc, 4 làn hỗn hợp)
- Tháng 4/2010, Khánh thành Cầu Ánh Sao, nối liền Khu Thương Mại Tài Chính Quốc Tế với Khu The Crescent.
- Tháng 1/2012, Công ty Phú Mỹ Hưng khai trương Trung Tâm Mua Sắm Crescent Mall.
- Tháng 3/2013, Công ty TNHH Liên Doanh Phú Mỹ Hưng đổi tên thành Công ty TNHH Phát Triển Phú Mỹ Hưng (Phu My Hung Development Corporation)
- Tháng 9/2022, Khai trương The Horizon - dự án căn hộ cao cấp đầu tiên và duy nhất tại Hồ Bán Nguyệt.
Mission
Với bề dày kinh nghiệm, tiềm lực cùng vị thế tạo ra xu hướng và dẫn dắt thị trường phát triển bền vững.
Review PHÚ MỸ HƯNG
Môi trường ổn định. Văn phòng được trang bị đầy đủ (GL)
Lương cao nhưng môi trường nhàm chán
Lương cao so với người khác nếu bạn là người mới Nếu bạn không làm việc tại Phòng Kinh doanh, thời gian làm việc linh hoạt (đi muộn không thành vấn đề) Không có áp lực nếu bạn không nỗ lực hết mình Cơ sở văn phòng vượt trội