About QIMA:
At QIMA, we are on a mission to offer our clients smart solutions to make products you can trust.
Operating in over 100 countries, we serve the consumer products, food, and life sciences industries and help more than 30,000 brands, retailers, manufacturers, and growers achieve quality excellence.
We combine on-the-ground expertise with digital solutions that bring accuracy, transparency, and intelligence for quality and compliance data.
What sets us apart is our unique culture. Our 5,000 Qimers live and make decisions every day by our QIMA Values. With client passion, integrity, and a commitment to making things simple, we disrupted the Testing, Inspection, and Certification industry. Are you ready to hop on this exciting ride with us and help us achieve our mission?
Job Description
We are seeking a highly motivated and detail-oriented Product Ops Specialist to join our dynamic team. The Product Ops Specialist will play an integral role in ensuring that our product operations are running efficiently and delivering the biggest impact. This role will be crucial in bridging the gap between product management, development, and other cross-functional teams such as Operations, Sales or Marketing.
Key Responsibilities
- Product Operations Management:
- Collaborate with Product Managers and development teams to streamline product development processes: from ideation to adoption.
- Manage and maintain product documentation, roadmaps and data integrity, ensuring accuracy and accessibility by all members as well as our business stakeholders.
- Quality Assurance:
- Oversee product quality metrics and KPIs, ensuring high standards are met consistently.
- Coordinate with QA teams to address and resolve product issues collected from users in a timely manner.
- Data Analysis & Reporting
- Analyze product performance data and generate reports to provide insights and recommendations.
- Utilize data-driven decision-making to influence product strategy and enhancements.
- Process Improvement:
- Identify bottlenecks and drive process improvements to enhance product delivery efficiency.
- Develop and implement standardized operating procedures for product-related activities.
- Cross-functional Collaboration:
- Act as a liaison between product, engineering, sales, marketing, and customer support teams.
- Facilitate effective communication and collaboration among teams to ensure alignment and successful product releases.
Required Skills:
- 2-4 years of experience in product operations, product management, or a similar role.
- Strong analytical skills and proficiency in data analysis tools.
- Excellent communication and interpersonal skills with the ability to work effectively across teams.
- Organized, detail-oriented, and capable of managing multiple tasks and deadlines.
Ngân hàng Thương mại Cổ phần Hàng Hải Việt Nam (viết tắt MSB hay còn được biết với thương hiệu cũ là Maritime Bank) là ngân hàng thương mại cổ phần được cấp giấy phép thành lập đầu tiên tại Việt Nam, được thành lập năm 1991 tại thành phố Hải Phòng.
Trong hành trình 30 năm qua, MSB đều hướng đến một mục tiêu duy nhất là trở thành ngân hàng mà ở đó “ai cũng muốn tham gia và không ai muốn rời bỏ”, với sứ mệnh “Vì một cuộc sống thuận ích hơn” cho Khách hàng, Cán bộ nhân viên, Cổ đông và Cộng đồng Tầm nhìn và sứ mệnh đó đòi hỏi chúng tôi luôn nỗ lực hoàn thiện chính mình, từ sản phẩm, con người, đến quy trình, hệ thống công nghệ để luôn hiểu rõ điều khách hàng cần tại mọi khâu trong quá trình cung cấp dịch vụ, trên mọi kênh tiếp xúc và tại mọi thời điểm.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- MSB Care cho cả CBNV và người thân
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
- Nghệ thuật
- Party
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn 1991 - 2005, MSB liên tục tiên phong trong việc áp dụng công nghệ vào các hoạt động trong thời kỳ đầu phát triển của ngành ngân hàng
- Giai đoạn 2009 - 2010, Là đơn vị tiên phong đầu tư xây dựng chiến lược kinh doanh bài bản được tư vấn bởi tổ chức quốc tế Mckinsey. Kết quả, MSB trở thành ngân hàng đầu tiên ra mắt gói sản phẩm tích hợp tất cả các tiện ích thanh toán quan trọng cho khách hàng – gói tài khoản M1 đã tạo tiếng vang lớn trên thị trường tài chính – ngân hàng thời điểm đó.
- Năm 2015, Bằng việc sáp nhập Ngân hàng TMCP Phát triển Mê Kông và mua lại Công ty tài chính cổ phần Dệt May Việt Nam (TFC), MSB gia tăng quy mô và khẳng định vị thế trên thị trường tài chính, trở thành một trong những ngân hàng TMCP hàng đầu Việt Nam về mạng lưới và vốn điều lệ đạt 11,750 tỷ VNĐ.
- Năm 2018, MSB tiếp tục tiên phong trong việc ứng dụng công nghệ vào hoạt động của ngân hàng theo xu hướng phát triển của thời đại 4.0
- Ngày 15/10/2020, MSB chính thức ra mắt tính năng eKYC, nhờ đó khách hàng cá nhân đã có thể mở gói tài khoản và thẻ debit online mà không cần phải tới quầy giao dịch; 23/12/2020, 1,175 tỷ cổ phiếu của Ngân hàng TMCP Hàng Hải Việt Nam với mã chứng khoán MSB chính thức niêm yết trên Sàn Chứng khoán Tp.Hồ Chí Minh
Mission
Tại MSB, chúng tôi đã và đang chú trọng triển khai thực hành Bộ 5 Giá trị Cốt lõi bao gồm: “Trách nhiệm – Lắng nghe – Tôn trọng – Sáng tạo – Hiệu quả” trong từng hoạt động, để từ đó xây dựng một văn hóa doanh nghiệp chuyên nghiệp, thân thiện, minh bạch và hiệu suất cao tại MSB.
Review MSB
Phỏng vấn khá kĩ, có offer rất nhanh. Lương tầm tech, đóng bhxh cao hơn. Công nghệ mới hơn mấy bank kia(rv)
Môi trường quá tệ
Môi trường thân thiện hòa đồng