Company Description
CMC Technology & Solution (CMC TS) is the Top 1 Digital Transformation & Cyber Security Solutions Provider in Vietnam. Located in Ho Chi Minh City, CMC TS is at the forefront of driving innovation and security in the technology industry. Visit our website at https://cmcts.com.vn/ for more information.
Role Description
This is a full-time on-site role for an HCM Sales Executive at CMC TS. The Sales Executive will be responsible for driving sales and revenue growth through identifying new business opportunities, maintaining customer relationships, and meeting sales targets.
Responsibilities:
- Achieve assigned KPIs, including revenue and profit targets by market and solution areas.
- Manage accounts in designated markets, including one of the following segments: Banking–Finance–Securities–Insurance (BFSI), Enterprise (ENT), or Small and Medium Enterprises (SME).
- Identify and develop new clients in assigned market segments.
- Provide consultancy and guidance on IT products and services tailored to each market domain. These include:
- CMC’s proprietary solutions
- Specialized IT hardware products
- Technology solutions such as digital transformation, cloud computing, cybersecurity, digital banking, and more.
- Directly consult clients, supported by Presales teams and technology experts.
- Prepare quotations, business proposals, and contracts in line with company policies.
- Participate in bidding activities, if required.
- Collaborate with clients, partners, and internal departments to ensure contract fulfillment and manage project costs according to business plans.
- Build and maintain strong relationships with clients while developing new connections.
- Perform other duties as assigned by direct managers or leadership.
- Bachelor’s or higher degree in Commerce, Economics, IT, or related fields.
- 1-2 years of sales experience in the IT industry.
- Prior experience working with or connections to sectors like Banking–Finance–Securities–Insurance, or Enterprise (large, medium, or small businesses) is preferred.
- Passionate about IT sales and technology solutions for Government, Banking, and Corporate clients.
- Ability to consult on IT solutions, with preference for candidates experienced in selling digital transformation, cloud computing, cybersecurity, or specialized IT hardware (SI industry).
- Proficiency in English is an advantage.
- Strong presentation and persuasion skills.
- Capability to develop plans, strategies, and tactics for projects.
- Project management skills and knowledge of bidding regulations and procedures.
Compensation:
- Monthly salary up to $1,500 (negotiable based on qualifications and role).
- Annual KPI bonuses ranging from 5–12 months' salary.
- Cash benefit package of 9 million VND/year for holidays, Tet, and corporate anniversaries.
- Annual performance review for salary adjustment or ad hoc increases based on exceptional results.
Training and Development:
- Full sponsorship for international IT certifications and courses.
- Career development and promotion opportunities aligned with Career Path policies.
- Exposure to cutting-edge technologies like Cloud, Big Data, etc.
- Work with Vietnam’s leading partner in digital transformation, cybersecurity, and cloud solutions.
Insurance and Other Benefits:
- Working hours: Monday to Friday; weekends off.
- Annual leave: 12 days/year + 1 paid day off for the employee’s birthday.
- Social, health, and unemployment insurance per state regulations.
- Enhanced health insurance under the CMC Care program.
- Annual company trip (1 week) and biannual team-building/outdoor activities.
- Access to company clubs and diverse employee engagement programs.
- Provided with laptops/IT devices for work.
- Young, dynamic, and professional work environment
Ngân hàng TM TNHH MTV Đại Dương (gọi tắt là OceanBank) cung cấp cho khách hàng các sản phẩm, dịch vụ tài chính ngân hàng đa năng, hiện đại và hiệu quả, phù hợp với nhu cầu và đặc điểm cư dân, kinh tế tại các địa phương. Lĩnh vực ngân hàng bán lẻ là ưu thế vượt trội của OceanBank với hệ thống mạng lưới CN/PGD thuận tiện ở các tỉnh, thành phố lớn, sản phẩm dịch vụ đơn giản và khác biệt, có hàm lượng công nghệ cao.
Hiện này, OceanBank đang nỗ lực thực hiện điện tử hóa các giao dịch ngân hàng để nâng cao tiện ích và trải nghiệm cho khách hàng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Câu lạc bộ thể thao
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Thành lập Ngân hàng TMCP Nông thôn Hải Hưng
- Năm 2007, đổi tên thành Ngân hàng TMCP Đại Dương (Oceanbank) theo Quyết định số 1557/QĐ-NHNN ngày 9/8/2006
- Năm 2009, Tập đoàn dầu khí Việt Nam (VNP) trở thành cổ đông chiến lược với 20% cổ phần, nâng vốn điều lên 2.000 tỷ đồng
- Năm 2010, số lượng chi nhánh - phòng giao dịch mở mới nhiều nhất: 7 chi nhánh, 12 phòng giao dịch, 5 quỹ tiết kiệm
- Năm 2011, Thành lập khối khách hàng Điện tử và ra mắt trung tâm hỗ trợ và CSKH 24/7 (Hotline: 180058 88 15)
- Năm 2012, Thay đổi nhận diện thương hiệu và nâng vốn điều lệ lên 4.000 tỷ đồng
- Năm 2013, Ra mắt siêu thị ngân hàng bán lẻ trực tuyến đầu tiên tại Việt van bankStore.vn
- Năm 2014, Giành 3 giải thưởng quốc tế uy tín: Giải thưởng sáng kiến Ngân hàng điện tử Việt nam, Ngân hàng bán lẻ tốt nhất Việt nam, Nhóm Ngân hàng tốt nhất Việt nam
- Năm 2015, Chuyển đổi mô hình hoạt động từ Ngân hàng TMCP sang nhân hàng TM TNHH MTV Đại Dương 100% nhà nước theo quyết định số 663/QĐ-NHNN
- Năm 2016, Xây dựng đề án tái cơ cấu trình NHNN; Kiện toàn bộ máy nhân sư và nâng cấp hệ thống CN/PGD; Thực hiện chuỗi các hoạt động An sinh xã hội kết nối yêu thương
- Năm 2017, Tổ chức thành công Hội Thao OceanBank Toàn quốc lần thứ 1; Làm việc với đối tác nước ngoài về đề án tái cơ cấu
- Năm 2018, Hoạt động từ thiện “Kết nối yêu thương”; Hoạt động hợp tác với đối tác nước ngoài về đề án tái cơ cấu
- Năm 2019, Cập nhật phiên bản mới Easy OceanBank Mobile
- Năm 2020, Tổ chức thành công Đại hội Đảng bộ nhiệm kỳ 2020 - 2025; Phát triển đa dạng các tính năng trên app Easy Mobile Banking
- Năm 2021, Đảm bảo và vận hành hệ thống hoạt động liên tục, thông suốt trong thời kỳ đại dịch Covid-19
- Năm 2022, Ký kết thỏa thuận nguyên tắc hợp tác toàn diện với Ngân hàng TMCP Quân Đội, Công ty Bảo hiểm nhân thọ MB Ageas Life; Tổng công ty Bảo hiểm Quân đội MIC; Mở tài khoản trực tuyến EKYC
- Năm 2023, Tổ chức Hội nghị Người lao động; Tổ chức Hội thao Oceanbank lần 2
Mission
OceanBank được thành lập với sứ mệnh trở thành một ngân hàng phát triển bền vững và tin cậy, đồng thời mang lại giá trị tốt nhất cho khách hàng, nhà đầu tư và cộng đồng. Một số mục tiêu của OceanBank bao gồm: tăng cường phát triển kinh tế, cung cấp các sản phẩm và dịch vụ tài chính chất lượng cao, và hỗ trợ các hoạt động xã hội đóng góp tích cực.
Review Ngân hàng Đại Dương - OCEANBANK
Chất lượng công việc phụ thuộc vào cảm nhận của mỗi cá nhân.