Company Description:
With a history spanning over 90 years, Knauf is a global market leader in the field of sustainable lightweight construction. Through years of continuous innovation, we continue to produce building materials for interior finishings, thermal insulation and design ceilings worldwide. Knauf factories worldwide produce modern dry construction systems, plasters, insulation materials and environmentally friendly solutions.
In many countries, the name Knauf is synonymous with gypsum.
Location: Ha Noi
Job Summary:
To initiate and maintain contact with architects, engineers, designers, industrial house manufacturers, main contractors and specialist sub-contractors to positively influence the decisions regarding the specification of KNAUF. Achievement of sales objectives.
Job Responsibilities:
- Provide technical expertise and advice to new and existing customer bases in order to develop a close long-term relationship that ensures they continue/increase levels of business with KNAUF.
- Identify and make contact with potential customers engaged on target construction projects to secure specifications and contracts.
- Produce designs, specifications and details for architects, designers and contractors to ensure that KNAUF are specified.
- If required, maintain a close contact with Knauf Marketing Department to ensure that a strong brand presence is continued within target market.
- If requested, monitoring of on-site construction in collaboration with the contractor to provide advice and solutions to problems encountered.
- If requested, negotiate project technical terms with sub-contractors.
- Provide solutions to design problems to the customer base that fully comply with accepted standards and Industry codes of practice.
- Provide representation and advice to professional bodies to further enhance Knauf’s profile and influence industry issues to Knauf’s benefit.
- If necessary, provide technical assistance and training to the sales team to help them with particular customers and projects.
- Provide market knowledge to loyal customers in order to increase their business and, thus, enhance our own business.
- Research markets for ancillary products and make recommendations to support/ complete the KNAUF.
- Other tasks assigned by line manager
Job Requirements:
- Background as Civil Engineer or Architect; Post Graduation in Marketing/Management will be an added advantage.
- Have 5-10 year above related experience in technical sales, specification in building material industry;
- Business recognition/market awareness of the construction industry;
- Communication with empathy and enjoys dealing with people;
- Motivation skill and Team spirit is required;
- Continuous improvement & Customer centricity.
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)