Việc làm UPBASE

Cập nhật 12/12/2024 01:12
Tìm thấy 1 việc làm đang tuyển dụng
UPBASE
Operation & Customer Service Staff
UPBASE
48 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 21/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

• Handle export/ import shipments from/ to Vietnam according to all given requirements and rules; regulations externally as well as internally including SOP. Take care of customer service and documentation.
• Receiving booking request/ shipment information from Customers/ Worldwide Agent Network/ Sales Team - arrange booking with Carriers/ Airlines/ Co-loaders/ Oversea agents & process the shipping with related parties.
• Checking and issuing all related docs for outbound & inbound shipment. Make all documents (Bill of Lading, filling AMS/ ISF, sending Pre-alert, submit import E-manifest, sending Arrival Notice & release D/O...) to complete the import - export process.
• Tracing/ updating and coordinate with Carriers/ Airlines/ Co-loaders/ Overseas agent network/ Local service vendors to handle shipments smoothly and ensure shipment operation.
• Follow up process of transportation, handle the information and solve situation.
• Issue the Debit Note for Customer/ Overseas agent and make payment to Carriers/ Airlines/ Co-loaders/ Local service suppliers timely.
• Have good knowledge about services information to provide best service to Customers.
• Solve problems with Airlines, Carriers, oversea Agents, Customers.
• Input all required data on the system and maintain it.
• Reporting immediately for any irregularities/ problem and follow up problem solving to Manager.
• Doing other tasks if assigned by Manager.

Yêu cầu công việc

• At least 3-5 years working experiences in Forwarding companies
• Be familiar with Gofreight system
• Have experiences to operate sea freight / trucking business
• Be good at reading & written in English, Chinese is an advantage
• Ability to work independent and teamwork
• Being careful, attention to detail, hardworking, enthusiasm, initiative in work, perseverance, determination to complete tasks.
• Ability to work under high pressure and multitask required.
• Know how to handle situations flexibly and soft in the process of communication and working with customers.

Quyền lợi được hưởng

Thưởng
13th month bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Social insurance pays full salary and Commercial Health insurance (Bao Viet)
Nghỉ phép có lương
Annual leave: 12 days
Xem thêm
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
VP Hà Nội: P1401, 17T5 Hoàng Đạo Thúy, P. Trung Hòa, Q. Cầu Giấy

CÔNG TY CỔ PHẦN CÔNG NGHỆ UPBASE

(UPBASE TECHNOLOGY JOINT STOCK COMPANY)

UpBase là một Ecommerce Enablers hàng đầu tại Việt Nam và khu vực. UpBase cung cấp bộ giải pháp toàn diện bao gồm Dịch vụ và Phần mềm, được phát triển dựa trên kinh nghiệm thực chiến và nguồn dữ liệu lớn. 

Chính sách bảo hiểm

  • Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
  • Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm 
  • Team building theo quý 
  • Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
  • Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..

Lịch sử thành lập

  •  Công ty được thành lập năm 2010

Mission

  • Mang lại niềm tin, hạnh phúc cho cho CBNV.
  • Trách nhiệm xây dựng cộng đồng xanh, học tập

Những nghề phổ biến tại UPBASE

Bạn làm việc tại UPBASE? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo UPBASE

UPBASE

Click để đánh giá