Manage and drive Columbia Sportswear’s Standards of Manufacturing Practices (SMP) program and corporate responsibility (CR) initiatives with specific apparel and footwear suppliers through assessment, monitoring, remediating, capacity building, and training. Support corporate responsibility global strategies and regional operations. Liaise with home office, Asia CR team, liaison offices and suppliers to promote better social and environmental compliance management. Establish partnerships with external stakeholders to develop corporate responsibility collaboration.
___________________________________________________
Core Duties and Responsibilities:
- Manage and drive Columbia Sportswear’s Standards of Manufacturing Practices (SMP) program, corporate responsibility (CR) operation and initiatives including beyond compliance activities and projects for specific suppliers in the region.
- Promote better SMP performance and suppliers’ social and environmental management through assessment, monitoring, remediating, capacity building, and training. Research, develop and manage projects and initiatives which support the objectives.
- Develop and execute CR strategy plans with consideration of business needs and objectives. Maintain relevant systems and tracking most updated and accurate for analysis and reporting. Support corporate and departmental system development and reporting.
- Support CR global strategies and regional operations, research, and policy development.
- Support other CR teams and members with project implementation and follow-up on the ground in Asia.
- Develop industrial partnership and collaboration with relevant external stakeholder such as brands, licensees, vendors, NGOs, consultants and multi-lateral institutions in the region. Identify, develop and implement collaborative CR projects and initiatives.
Minimum Educational/Experience/Management skills Requirements:
- Bachelor’s degree required, preferably in social sciences, business management, environmental or industrial engineering, or disciplines related to Corporate Responsibility,
- 5 or more years of experience in social or environmental responsibility field required. Experience with apparel or footwear industry in social compliance monitoring, corporate responsibility program or project management strongly preferred,
- Familiar with industrial initiatives such as SLCP/Higg Index, Better Work, etc.
- Strong understanding of local and national legislation as well as international standards
- Strong interpersonal, problem solving, and communication skills (good listener),
- Teamwork and willing to go extra miles to support others,
- Good stakeholder engagement skill and ability to understand how to navigate a cross functional environment,
- Excellent command of spoken and written English, and Vietnamese. Proficiency in other languages (Chinese) is an advantage.
- Computer and MS Office skills to support presentation, reporting, and analysis such as power point, excel, power BI, etc.
- Based in Hanoi, Vietnam. Able to travel and work independently throughout Asia. Travel up to 50% of time.
Công ty Cổ phần Giao Hàng Tiết Kiệm (GHTK) thành lập năm 2013 là công ty công nghệ hoạt động kinh doanh trong lĩnh vực bưu chính. Ưu thế của GHTK là tốc độ nhanh, mạng lưới phủ sóng rộng trên toàn quốc và đặc biệt là thế mạnh trong việc nghiên cứu và ứng dụng công nghệ mới phục vụ cho hoạt động bưu chính.
Chúng tôi tin rằng dịch vụ này là hữu ích cho xã hội nói chung. Người bán hàng bán được nhiều hơn, khách hàng mua sắm thoải mái hơn, và người giao hàng có thêm nhiều công việc và thu nhập xứng đáng.
Trải qua hành trình 9 năm phát triển, GHTK chính thức cán mốc giao nhận 1 tỷ đơn hàng, phục vụ hơn một triệu nhà bán lẻ online trên toàn quốc với hệ thống hơn 1500 bưu cục, hơn 2500 xe tải cùng hơn 30.000 shipper, vận hành trên diện tích hơn 600.000m2 kho bãi
Chính sách bảo hiểm
- Chính sách bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế và bảo hiểm nhân thọ
- Bảo hiểm tai nạn
- Bảo hiểm thất nghiệp
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding hàng năm
- Du lịch
- Câu lạc bộ bóng đá, game, bi-lắc
Lịch sử thành lập
- Năm 2013, GHTK ra đời tại Hà Nội,Vận hành ngày đầu tiên.Công ty chính thức hoạt động. Ra mắt hệ thống quản lý và APIs kết nối đối tác.
- Năm 2014,Ra mắt dịch vụ 6h nội thành Hà Nội
- Năm 2015, Mở chi nhánh TPHCM. Chính thức ra mắt dịch vụ vận chuyển HN-HCM 24h.Đạt mốc 1.000.000 đơn hàng
- Năm 2016, Ra mắt nền tảng công nghệ vận hành di động Mobility Operations Technology. Top 1 Nhà vận chuyển được yêu thích nhất sàn TMĐT di động
- Năm 2017, Mở trung tâm vận hành 10.000m2 đầu tiên tại TPHCM. Mở full-map 63 trung tâm tỉnh thành trên toàn quốc.Mở full-map giao hàng đến hơn 10.000 huyện xã trên toàn quốc.
- Năm 2018, Mở 20 trung tâm vận hành và 500+ chi nhánh với tổng diện tích lên đến 100.000m2. Đặt mục tiêu cán mốc 100.000.000 đơn hàng toàn quốc
Mission
Bất kỳ ai ở đâu,với chiếc điện thoại di động trên tay đều có thể tham gia kinh doanh trực tuyến,để nuôi được ước mơ tự doanh,tự lập,đổi đời.
Review Giao hàng tiết kiệm
Không thăng tiến, dành cho các bạn mới ra trường, ban giám đốc cố tầm nhìn, hoạch định tốt nhưng chỉ ở trong đầu, đồng nghiệp dễ thương (RV)
Nhân viên cũ bắt nạt nhân viên mỡi, làm việc 12 tiếng 1 ngày, trực cả tuần, thối nát từ trên xuống, khó phát triển (RV)
Thường xuyên tăng ca hoặc mang việc về nhà không công, thường bị sếp thiếu tôn trọng, lương thấp việc nhiều(RV)