Job description
- Ensure effective operation of the financial system to promptly meet capital sources for production and business activities.
- Ensure the accounting system is operated in accordance with legal requirements and company management requirements.
* Mission:
- Operating the department (Assigning, supervising the implementation of plans, evaluating & adjusting) and Managing the implementation of the department's work (setting goals, assigning plans to employees, monitoring, mentoring, evaluating price, feedback). Recommend rewards and discipline for department employees.
- Building an accounting system: Organizing and implementing statistical accounting operations for company management purposes; Implement, maintain and innovate management accounting operations.
- Organize the implementation of accounting operations: Operate, implement, build and complete the reporting system, books, and accounting documents in accordance with the prescribed standards of the state and the company.
- Manage costs, capital and assets of the company: List costs and guide departments/divisions/units to develop annual cost plans, review and approve payment of incurred costs. Control implementation costs compared to plans/norms. Controlling data ensures correct payment, eliminating risks, including fraud and errors during the entire company's operations.
- Manage cash flow, arrange capital to serve production and business activities
- Reporting information: Establish management reporting system, financial reporting at member units, consolidated financial reporting of the Corporation.
- Control tax accounting operations, tax reporting at units and tax payment situation. Check invoices, documents, and related reports to promptly detect important violations.
- Organize dissemination and guidance on timely implementation of accounting regimes issued by the state
- Participate in identifying and evaluating financial risks; Participate in planning and risk mitigation plans; Participate in monitoring, controlling and handling risks
- Set up process/business system/management systems for responsible areas. Monitor compliance, evaluate and improve the processes in charge.
- Advise the Company's Board of Directors in accounting, ensuring management purposes.
Candidate requirements
- Have experience as chief accountant for at least 05 years at import-export companies with turnover of 300 billion/year or more
- Build accounting and management accounting systems
- Deep understanding of financial and accounting expertise and able to solve difficult and exceptional problems in operations. Understanding of legal regulations on finance and accounting
- Prepare financial reports, analytical reports, and management accounting reports in accordance with regulations and meet requirements.
- Create capital plans, cash flows, manage and use capital effectively.
- Prepare, execute and control plans
- Organize implementation, assign tasks and monitor implementation according to goals
- Systematic problem solving and decision making
- Instruct, train, and mentor employees
- Proficient in office information technology.
- Ability to work independently, proactively and creatively at work
- Need to find a good environment, stable job,
Công ty cổ phần Misa là công ty công nghệ thông tin tại Việt Nam được thành lập năm 1994 với lĩnh vực kinh doanh chính là cung cấp các giải pháp công nghệ thông tin cho cộng đồng.
Hiện MISA có 1 trụ sở chính tại Hà Nội và 05 văn phòng đại diện đặt tại Hà Nội, Đà Nẵng, Buôn Ma Thuột, TP. Hồ Chí Minh và Cần Thơ.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ Bảo hiểm sức khỏe toàn diện: Bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp… theo đúng quy định của nhà nước
Các hoạt động ngoại khóa
- CLB thể thao miễn phí: CLB Bóng đá, Cầu lông, Tennis, CLB yêu sách…
- Tổ chức Teambuilding cho toàn thể các MISAer 1 năm 1 lần,
- Nghỉ mát hàng năm, Teambuilding hàng quý
- Hoạt động ngoại khóa khác (Rung chuông vàng, Đấu trường MISA,…)
Lịch sử thành lập
- Năm 1994 - 1996, Xác lập chỗ đứng trên thương trường
- Năm 1996 - 2001, Tận dụng cơ hội, phát triển thương hiệu
- Năm 2001 - 2010, Vươn lên để trở thành chuyên nghiệp
- Năm 2010 - 2017, Phát triển, mở rộng thị trường làm chủ xu hướng Phần mềm như một dịch vụ
- Năm 2018-nay, Phát triển các nền tảng, phần mềm và dịch vụ công nghệ thông tin thích ứng cuộc CMCN 4.0 để thúc đẩy sự phát triển của đất nước và các quốc gia trên thế giới
Mission
Sứ mệnh của MISA là phát triển các nền tảng, phần mềm và dịch vụ công nghệ thông tin để thay đổi ngành kinh tế và giúp khách hàng thực hiện công việc theo phương thức mới, năng suất và hiệu quả hơn nhằm thúc đẩy sự phát triển của đất nước và các quốc gia trên thế giới.
Review MISA
Lương thưởng tốt, đồng nghiệp thân thiện, có chế độ OT rõ ràng. Nhưng thiết bị làm việc chưa tót lắm, quy trình làm việc còn khá rắc rối. (it)
Quy trình phỏng vấn không rõ ràng, hỏi lí do thì không phản hồi. (rw)
Công ty này có quy định phạt hay trừ tiền nhân viên chế độ quan liêu, sơ hở là phạt tiền nhân viên. (rw)