1. Product Strategy and Planning:
- Learn and analyze documents (English, Vietnamese) on technology development trends for consumer audio and home audio products in Vietnamese and world markets.
- Collaborate with the execution team to define and align product development strategies with overall business objectives.
- Conduct market research to identify trends, customer needs, and competitive landscape.
- Develop a comprehensive product roadmap based on market insights and company goals.
2. Brand Ideation and Conceptualization:
- Lead brainstorming sessions to generate innovative product ideas.
- Work closely with design and engineering teams to translate concepts into viable product prototypes.
- Evaluate and prioritize product concepts based on feasibility, market demand, and strategic alignment.
3. Project Management:
- Develop and maintain project timelines, ensuring timely delivery of products to market.
- Oversee the entire product development lifecycle, from concept to production.
- Manage budgets and resources effectively to meet project goals.
4. Market Launch:
- Develop and execute go-to-market strategies for new product launches.
- Develop advertising & promotion plans, and creative briefs and guide creative direction to meet objectives for all advertising, promotion, and public-facing communications, including print, digital, and video assets.
- Manage content, specs, sales kit, and updates for customer and internal touch points, participating in events, documenting business processes, and providing additional sales support.
- Develop communication training materials about products.
Requirements:
- Bachelor‘s degree in Product Design, Marketing, Business, or a related field.
- Minimum 2 years of experience in product development or brand & product marketing positions.
- Documenting, reporting, and presentation skills, SQL or Power BI is an advantage.
- Solid knowledge of e-commerce, and social media advertising.
- Strong research and data synthesis skills.
- Experience working in the audio, electronics, and Cross Border Seller industries is advantageous.
Benefits:
- Comprehensive benefits package: Social insurance, Health insurance, Periodic health examination
- Holiday entitlement: Saturday, Sunday / National Holidays & Annual Leave by the Labor Code
- 13th month salary
- Yearly company trip
- Exposure to strong mentorship and leadership examples
- Development of knowledge and understanding of audio/tech industries with a great network of notable partners and industry experts
- Be a valuable member of a close-knit, collaborative, and dynamic team that encourages networking and self-development
Location:
157 Nguyen Van Troi, Ward 11, Phu Nhuan District
5-7 D52, Ward 12, Tan Binh District.
Time: 9:00 - 18:00 Monday - Friday
SOHACO GROUP là nhà sản xuất, nhập khẩu và phân phối Dược phẩm hàng đầu của Việt Nam. SOHACO có nhà máy sản xuất dược phẩm hiện đại, có hệ thống phân phối dược phẩm toàn quốc. SOHACO phát triển bền vững trong 25 năm qua cùng với 8 đơn vị thành viên và gần 1000 nhân sự. Vào ngày 12 / 4 / 2018 vừa qua Sohaco Group đã rất vinh dự được đón nhận huân chương lao động hạng nhất do Nhà nước trao tặng. Được thành lập từ năm 2009 đến nay, SOHACO đang là một trong những đơn vị hàng đầu cung cấp Giải pháp toàn diện cho nhiều lĩnh vực
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng chuyền
- Bơi lội
- Được tham quan, nghỉ mát trong và ngoài nước.
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2009
Mission
- Với định hướng hoạt động chuyên nghiệp hóa phát triển theo hình thái Group vững mạnh cùng sự hợp tác của chuyên gia trong và ngoài nước về:
- NĂNG LƯỢNG TÁI TẠO – BẤT ĐỘNG SẢN – XÂY DỰNG – Y TẾ – GIÁO DỤC
- Trở thành công ty nằm trong Top 10 ngành dược Việt Nam, có mô hình quản trị tiên tiến và trách nhiệm xã hội.
- Chúng tôi không ngừng phát triển và sáng tạo vì sức khỏe và chất lượng cuộc sống của cộng đồng