- Define, research information for the development of strategies for the economic sector in charge and lead the implementation of the strategy of that economic sector. Design, build and deploy specialized solutions for economic sector aims to improve customer experience and optimize value for TCB. (all segmentation/value chain of Economic Sector in charge)
Performing Tasks According To Functions And Duties
- Develop and manage sector insight và identify business opportunity (including client’s value chain/ ecosystem).
- Business planning and management: Develop and direct the business plan/budget for target segment, product and solution/channel
- Develop segment/sector strategy, value chain strategy and business model
- Develop CVP (including value chain/ ecosystem/ client)
- Develop value chain operating model (across CIBG, RBG and product divisions…)
- Sector strategy execution, monitoring and control
- Provide requirement for solution development (client/sector/value chain/ecosystem)
- Provide requirements on product design/product package for each segment/sub-segment/customer. Lead multi-function teams to design and build solutions, solution - packages for specific segments/sub-segments/customers to enhance customer experience E2E journey including the digitization of customer journeys.
- Manage go-to-market strategy: build sale promotion programme
- Manage performance of sector/value chain/ecosystem. Responsible for PnL of Sector/ Value Chain
Participate in the implementation of the Division's and TCB's strategy
- Participate in research, organizing the implementation of initiatives and projects to contribute to the implementation of the strategy of the CIBG Division
Corporate Culture
- Set an example and ensure the correct and complete implementation of organizational culture implementation plans; employees understand and consistently apply organizational cultural values and behavioral standards.
Key Accountabilities (3)
PEOPLE MANAGEMENT
- Oversee human resources planning and execution (headcount và costs) of their function
- Attract, onboard and retain the right talents for a high- performing team
- Establish and communicate function and individual KRAs/ KPIs, goals, action plan, expectations and results to reporting line
- Manage function performance và provide feedback regularly (following the annual performance management cycle);
- Define team’s capability requirements and enable team member’s professional and personal development through capability assessment, training, coaching và feedback, mentoring, etc.
- Motivate and recognize team members’ contributions towards the team’s shared goals
- Identify and monitor personal, professional development and career advancement of talents in the function
- Act as a role model and promote corporate culture at function level
- Understand và communicate relevant HR offerings to team members.
Chief/Deputy Chief Corporate and Institutional Banking Group Officer
Key Relationships - Direct Reports
Advisor/Senior Expert/Expert/Senior Officer, Economic Sector
Key Relationships - Internal Stakeholders
Related units within TCB
Key Relationships - External Stakeholders
External partner to support and develop the work of the unit and the CIBG Division.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- Have at least 15+ years of working experience in finance - banking or in the economic sectors and 10+ years at management level
- English: Fluent in TOEIC 700 or higher or equivalent.
- University graduate majoring in banking, finance, or in the economic sector.
Thành lập và đi vào hoạt động tại thị trường Việt Nam từ năm 2008, với vị thế là nhà bán lẻ tiên phong với mô hình hiện đại phong cách Hàn Quốc, CÔNG TY CỔ PHẦN TRUNG TÂM THƯƠNG MẠI LOTTE VIỆT NAM hiện điều hành 14 siêu thị trải dài khắp các tỉnh thành Việt Nam. Tiên phong với mô hình bán lẻ hiện đại, LOTTE Mart giới thiệu đến người tiêu dùng danh mục hàng hóa đa dạng hơn 50,000 mặt hàng từ thực phẩm, đồ gia dụng, thời trang, điện máy… có chất lượng vượt trội, giá cả hợp lý và dịch vụ chuyên nghiệp, tận tâm; hơn 2.100 sản phẩm nhãn hàng riêng trong đó có nhiều sản phẩm đã từng gây tiếng vang tại thị trường Hàn Quốc, góp phần nâng cao sự tiện dụng và tạo ra những trải nghiệm mua sắm thú vị cho người tiêu dùng Việt Nam, bao gồm: các gian hàng ẩm thực, vui chơi, giải trí, không gian văn hóa nghệ thuật cuối tuần, tham gia các chương trình hoạt náo thú vị tại các siêu thị LOTTE Mart trên toàn quốc…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Ngày hội gia đình, tổ chức sinh nhật, mùng 8/3 cho chị em
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, LOTTE Mart Quận 7 (TP.HCM) ra đời, từ đó, LOTTE Mart được xem là một trong những nhà bán lẻ nước ngoài đầu tiên góp mặt tại Việt Nam và phát triển thành công đến ngày nay.
- Tháng 4/2018, LOTTE Mart cho ra mắt cửa hàng tiện lợi đầu tiên tại tòa nhà PICO Cộng Hòa, cung cấp các sản phẩm phục vụ nhu cầu tiêu dùng hằng ngày, đặc biệt với sự tập trung định hướng vào dinh dưỡng bữa ăn hằng ngày, cửa hàng tiện lợi SPEED L của LOTTE Mart mang tới những giải pháp hoàn hảo cho người bận rộn, vừa tốt lại vừa tiết kiệm chi phí.
Mission
Công ty CP Trung tâm Thương mại LOTTE Việt Nam có sứ mệnh đáng tin cậy làm hài lòng khách hàng bằng cách cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, đồng thời tạo ra một môi trường mua sắm an toàn và lợi ích.