The Senior / Sales Manager is responsible to lead customer engagement from lead development to order fulfillment for Electrification, Automation and Digitalization Business Unit in Thailand and Vietnam.
How You’ll Make An Impact
The primary responsibility of a Senior / Sales Manager to meet and exceed external customers’ expectation and internal partners, including:
- Identify business leads and sales funnel for solution approach involving Electrification, Automation and Digitalization
- Plan and implement the customer journey from conceptual designs to order and continue to engage indirectly during project execution
- Plan and implement sales strategy and lead the sales capture team
- Develops relationship with key decision-makers with customers, end-users and other external partners
- Provide insights for specific verticals, such as Oil and Gas (Onshore and Offshore), Chemicals, and other Process Industries
- Guide internal partners, such as Proposal, Commercial and Management to meet customer’s expectation during the sales phase
- Timely documentation and record-keeping in CRM tool and team meetings
- Lead Sales approval process (LOA process)
- Support handing over to project team after order is received
- Lead engagement and presentation, meetings with customers
- Lead the development of quantified Value Propositions
- Lead by ‘customer-first’ principle and provide feedback on process simplification or improvement
- Conducts business affairs with the highest standards of ethics and integrity
- Bachelor’s degree or equivalent experience in Engineering and/or Business Administration with similar prior experience
- Demonstrated strong performance in closing orders on electrification, automation B2B sales for complex projects
- Resourceful, ability to adapt as market dynamic changes
- Electrification Automation and Digitalization covers a broad segment and applications, ability and willingness to work across different ‘verticals’
- Excellent written, verbal communications and presentation skills
- Demonstrated strong ability to collaborate with others in a cross-cultural team environment
- Proficiency in spoken and written English language, bilingual & international experience a plus
- International travel is required to support customer engagements, project coordination or to support projects in the region, beyond Thailand/Vietnam (as required)
- Our Transformation of Industry division is decarbonizing the industrial sector. Increasing electrification and efficiency are key and demand for green H2 and derivative fuels will rise. We enable decarbonization of the industrial sector and the transition to sustainable processes, building on a strong industrial customer base, a global network, diverse technologies, and integrated execution capabilities.Candidates want to learn about the divisions they will be joining–the structure, how it works together, and the role it plays in driving Siemens Energy’s mission forward.
At Siemens Energy, we are more than just an energy technology company. We meet the growing energy demand across 90+ countries while ensuring our climate is protected. With more than 94,000 dedicated employees, we not only generate electricity for over 16% of the global community, but we’re also using our technology to help protect people and the environment.
Our global team is committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. We uphold a 150-year legacy of innovation that encourages our search for people who will support our focus on decarbonization, new technologies, and energy transformation.
Find out how you can make a difference at Siemens Energy: https://www.siemens-energy.com/employeevideo
Our Commitment to Diversity
Lucky for us, we are not all the same. Through diversity, we generate power. We run on inclusion and our combined creative energy is fueled by over 130 nationalities. Siemens Energy celebrates character – no matter what ethnic background, gender, age, religion, identity, or disability. We energize society, all of society, and we do not discriminate based on our differences.
https://jobs.siemens-energy.com/jobs
Công ty CP XNK Hóa chất và Thiết bị Kim Ngưu (VIETCHEM) là đơn vị có gần 20 năm kinh nghiệm hoạt động trong lĩnh vực sản xuất và kinh doanh Hóa chất & Thiết bị thí nghiệm và là đối tác của các thương hiệu nổi tiếng trên thế giới: Meiko; Miwon; Masan; Samsung; LG... và đối tác tin cậy của các thương hiệu lớn tại Việt Nam như: EVN; PETRO VIETAM; VINACONEX; ... đáp ứng nhu cầu đa dạng của khách hàng trong lĩnh vực hóa chất và thiết bị y tế: Thí nghiệm, sinh học, khoa học kỹ thuật và các dịch vụ tư vấn, vận chuyển, bảo dưỡng sửa chữa thiết bị trong lĩnh vực hóa chất và một số dịch vụ khác.
Với hệ thống cơ sở vật chất Nhà máy sản xuất gần 60.000 m2 và trụ sở, hệ thống văn phòng làm việc tại trung tâm thành phố Hà Nội và các tỉnh thành tại miền Bắc và miền Nam, hệ thống dây chuyền hiện đại và trên 50 đầu xe tải chuyên dụng; Đội ngũ nhân sự là các chuyên gia, kỹ sư giàu kinh nghiệm trong ngành đồng thời áp dụng các hệ thống quản lý chất lượng tiên tiến: ISO 9001:2015; ISO 14001: 2015... VIETCHEM luôn đáp ứng kịp thời cho khách hàng những sản phẩm chất lượng cao, tiến độ giao hàng đảm bảo, giá thành hợp lý đáp ứng kịp thời nhu cầu của các khách hàng trong lĩnh vực nghiên cứu, sản xuất và dịch vụ khác.
Chính sách bảo hiểm
- Chế độ BHXH. BHYT, BHTN đầy đủ;
Các hoạt động ngoại khóa
- Chính sách phúc lợi khác: Chế độ ăn ca, tham quan du lịch hàng năm, nghỉ lễ, phép, thăm hỏi theo quy
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 30/06/2004
Mission
Với tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển”, và định hướng “Liên tục cải tiến, không ngừng nâng cao chất lượng sản phẩm” VietChem đã luôn nỗ lực về cả nhân lực, vật lực, xây dựng uy tín thương hiệu, niềm tin và tự hào là nhà cung cấp cho nhiều đối tác khách hàng lớn trong và ngoài nước
Song song với nhiệm vụ kinh doanh của mình, Công ty luôn coi trọng phát triển văn hóa chuẩn mực của Công ty với giá trị cốt lõi: Ân cần – Thân thiện – Chuyên nghiệp – Uy tín – Trách nhiệm. Chúng tôi luôn luôn lắng nghe, thấu hiểu mọi phản hồi từ phía khách hàng để xây dựng nền móng vững chắc cho các hoạt động của Công ty đảm bảo tiêu chí “Hợp tác cùng phát triển” giữa các đối tác và khách hàng.