Mô tả công việc
Brief summary of job profile: The Supply Chain Operation Team Leader is responsible for supporting the Customer Care Senior Manager in delivering excellent service to stores and customers, ensuring that the right stock is available at the right time and of the right quality.
Job Description:
Operational & Inventory Management
Identify root causes for performance gaps through scalable solutions and propose actionable recommendations.
Suggest and implement best practices to optimize inventory management, distribution, and product availability.
Collaborate closely with QA/QC to ensure compliance with relevant policies, regulations, and industry standards (e.g., labeling, Halal, ingredient content).
Propose improvement across end- to- end order management lifecycle.
Assist in facilitating new product rollouts, limited time offers (LTOs), deletions, and transitions with distributors and suppliers.
Gather customer feedback to propose solutions to enhance the overall customer experience.
Assist in managing the day- to- day supply chain operations, including monitoring inventory management processes, managing the order fulfillment process, and ensuring accurate PO placement and pricing to maintain optimal stock availability and achieve targeted on- time and in- full (OTIF) delivery performance at stores.
Prepare and present detailed reports on inventory levels, order fulfillment performance, and customer feedback to inform decisions.
SC Stakeholder Collaboration
Implement administrative processes and procedures to ensure the smooth day- to- day operations of the function.
Collaborate with cross- functional teams (including store operations, procurement, and suppliers) to identify problems and propose solutions.
Work closely with procurement on key sourcing activities and milestones, managing supplier relationships to ensure a steady supply and efficient production lead times while maintaining brand specifications.
Yêu cầu công việc
Familiarity with compliance standards and best practices in inventory and supply chain management.
Strong customer orientation and ability to adapt.
Fluent English in Speaking and Writing.
Results focused – ability to deliver in high pressure environment.
04+ years of experience in supply chain operations, customer care or retail management.
Bachelor’s Degree in Business Administration, Supply Chain, Logistics or a related field.
Good communication and interpersonal skills to collaborate with cross- functional teams and build relationships with suppliers.
Analytical and problem- solving skills with the ability to identify root causes and implement effective solutions.
Organizational skills, ability to prioritize tasks and meet constant deadlines with strong attention to detail and quality control.
Respond quickly to urgent situations.
Quyền lợi
Laptop, Chế độ bảo hiểm, Du Lịch, Phụ cấp, Chế độ thưởng, Chăm sóc sức khỏe, Đào tạo, Tăng lương, Nghỉ phép năm
Cập nhật gần nhất lúc: 2024-10-24 03:00:03
CÔNG TY CP TẬP ĐOÀN THIÊN LONG cam kết mang đến những sản phẩm, văn phòng phẩm, dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHTN, BHXH, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được mua Bảo hiểm tai nạn 24/24 do Công ty đài thọ 100% chi phí.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tour du lịch hàng năm
- Tổ chức các dịp lễ như Happy women’s, tết trung thu, design thinking
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn 1981 - 1995, Đầu tư trang thiết bị và xây dựng cơ sở bút bi Thiên Long. Bắt đầu xâm nhập thị trường bút viết trong nước.
- Giai đoạn 1996 - 2004, Công ty TNHH SX-TM Thiên Long ra đời. Đẩy mạnh năng lực sản xuất, đa dạng hóa mẫu mã sản phẩm. Ngày càng phát triển và nâng cao chất lượng sản phẩm đáp ứng nhu cầu mở rộng của thị trường.
- Giai đoạn 2005 - 2007, Chuyển đổi mô hình sang Công ty Cổ phần SX-TM Thiên Long vào năm 2005. Trong giai đoạn này,Thiên Long đã phát triển mạnh mẽ cả về sản phẩm lẫn thương hiệu.
- Giai đoạn 2008 - 2011, Công ty được đổi tên thành Công ty CP Tập Đoàn Thiên Long. Năm 2010 tiến hành niêm yết cổ phiếu trên sàn chứng khoán Hồ Chí Minh với mã chứng khoán là TLG. Trong giai đoạn này sản phẩm của Công ty đã chiếm lĩnh và khẳng định được vị thế tại thị trường trong nước. Bước đầu xâm nhập ra thị trường quốc tế.
- Giai đoạn 2012 - 2016, Ở giai đoạn này, Thiên Long đã trở thành thương hiệu số 1 về văn phòng phẩm tại Việt Nam. Chiến khoảng 60% thị phần trong nước. Thị trường xuất khẩu ra thị trường quốc tế ngày một rộng mở.
- Giai đoạn 2017 - 2019, xuất khẩu tới 65 quốc gia, trong đó Công ty đã có mặt tại tất cả quốc gia Đông Nam Á. Chính thức cho ra mắt website TMĐT FlexOffice.com.
Mission
- Thiên Long cam kết mang đến những sản phẩm văn phòng phẩm dịch vụ chất lượng tốt nhất phục vụ cho việc học tập, làm việc, sáng tạo góp phần chinh phục đỉnh cao tri thức của nhân loại.