Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
[HCM] Nhân viên Kinh doanh Hàng hóa hàng không - Cargo Sales Executive
Thông tin cơ bản
Mức lương:
Thỏa thuận
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
31/07/2024
Hạn nộp hồ sơ:
31/08/2024
Hình thức:
Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm:
2 - 3 năm
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh
Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
JOB DESCRIPTION
- Coordinate with Cargo Manager for overall managing on allocation, space allocated to agents (GCAs & Local), guidance on space utilization & flight load planning
- Sales activities (both outdoor & indoor) to agents for cargo to fill up flights. Close working with Cargo Manager for proper Pricing scheme to ensure Revenue & Profit are achieved.
- Monitor space availability ex hub for sales orientation.
- Support Cargo Manager in market rate update/competition trend/feedback by customer in terms of pricing.
- Support Manager to develop other products within AVS2 team.
- Working in close contact with the Customer Service team provides the first point of contact for clients.
- The purpose of the department is to provide an excellent customer experience throughout all steps of a shipment, from pre-sale to after-sale.
- Utilize fully all chances about the space as well as the rates to increase the volume/selling rate to make the highest revenue and profit.
- Work with team and airlines principal for space from hub.
- Ensures customers are: providing information on the status of a shipment, proactively advising customers in case of irregularities, and starting the tracing process;
- Responsible for accurate invoicing by matching the bookings to the correct rates and conditions, and deal with customer rate disputes.
- Take care of services to limit missing/damaged/delayed so that the freight arrives destination as scheduled
- Respond all involved requirements to the customers in case of delay/missing/damaged/ no information …
- Advise and Instruct the customers all regulations and requirements from Head Office to avoid the problems
- Take care the key and new customer accounts and Often proactively interact with the customers
- Making the weekly/monthly report as required.
- Working location: 30 Phan Thuc Duyen, ward 4, Tan Binh, Ho Chi Minh City.
BENEFITS
- Competitive salary and attractive benefits.
- 15 days of annual leave and holidays according to Government regulations.
- Participate in professional training courses related to Air Cargo as well as internal training courses to develop soft skills.
- Participate in company engagement activities (company trip, family day, sporting day,...) as well as contribute ideas to build the company (Innovation award).
Yêu Cầu Công Việc
REQUIREMENTS
- Having at least 2-3 years of experience in Aviation/GSA/Air Forwarder.
- Having knowledge of Cargo Industry, customer service processes, procedures & products, and booking tools;
- Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade or College of Foreign Trade Economic, Logistics, Supply Chain.
- Prefer candidates who have knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo.
- Prefer candidates who have IATA certificate
- Fluent in English and Vietnamese
- Good in Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook).
- Be willing to work overtime and follow the airline's work schedule.
- Strong communication and customer focus.
- Excellent organizational skills with the ability to prioritize and manage multiple tasks simultaneously.
- Ability to work independently and as part of a team.
- Positive attitude and a willingness to learn.
Địa điểm làm việc
Hồ Chí Minh
30 Phan Thúc Duyện, Phường 4, Tân Bình, Hồ Chí Minh Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Khu vực
TOYOTA VIET NAM
Xem trang công ty
Quy mô:
1.000 - 5.000 nhân viên
Địa điểm:
Phường Phúc Thắng, Thành phố Phúc Yên, Tỉnh Vĩnh Phúc, Việt Nam
CÔNG TY Ô TÔ TOYOTA VIỆT NAM (TMV) là liên doanh giữa 3 đối tác lớn:
- Tập đoàn ô tô Toyota Nhật Bản (70%)
- Tổng công ty Máy Động lực và Máy Nông nghiệp Việt Nam (20%)
- Công ty TNHH KUO Singapore (10%)
Lĩnh vực hoạt động chính:
- Sản xuất, lắp ráp và kinh doanh ô tô Toyota các loại
- Sửa chữa, bảo dưỡng và kinh doanh phụ tùng chính hiệu Toyota tại Việt Nam
- Xuất khẩu linh kiện phụ tùng ô tô Toyota sản xuất tại Việtnam
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Ngày thành lập: Ngày 5 tháng 9 năm 1995 (chính thức đi vào hoạt động 10/1996)
Mission
Toyota định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review TOYOTA VIET NAM
4.2
12 review
20/06/2024
★
★
★
★
★
Nhân viên kế toán
tại Hà Nội
Môi trường tổ chức, kỷ luật, tốt cho sinh viên mới ra trường bắt đầu sự nghiệp
15/10/2024
★
★
★
★
★
Nhân viên kinh doanh
tại Hồ Chí Minh
Đội ngũ nhân viên và quản lý thân thiện. Có cơ hội nâng cao kỹ năng bản thân nhưng môi trường làm việc không linh hoạt
16/03/2020
★
★
★
★
★
Sales Representative
tại Hà Nội
Môi trường làm việc tốt
Những nghề phổ biến tại TOYOTA VIET NAM
Bạn làm việc tại TOYOTA VIET NAM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
TOYOTA VIET NAM
Click để đánh giá