Responsibilities
To gather and elicit business requirements, collating and preparing data, performing analyses and making recommendations to assist the company / project(s) in developing business and improving operations.
- Perform requirements elicitation & analysis. Gather business and system requirements from clients.
- Assist Project Manager in project scoping, estimation & planning, and in managing project change requests.
- Effectively communicate and collaborate with a cross-functional development team. Work with the UX/UI team for design and screen mockups / wireframes.
- Write test scenarios for UAT. Support clients during the UAT phase.
- Serve as a liaison between stakeholders to ensure requirements are fully understood and are specified in detailed manner.
- Create system / feature requirements specifications, user story / backlog, business rules, and wireframe(s) for complex user stories.
- Develop documentation throughout the software development life cycle (SDLC).
Requirements
- Bachelor degree in IT / Computer Science or equivalent.
- At least 02 years of working experience in BA role (handling business requirements directly from business users). Excellent in written communication in English language.
- Knowledge of software development process, especially software requirement analysis.
- Experience in the process of testing and people training.
- Strong communication and interpersonal skills.
- Competent presentation and documentation skills.
- Good analytical and critical thinking.
- Growth mindset: embrace the challenge and learn.
- Willingness to listen, calm down, and patiently champion ideas to others.
Why you will love working here:
- Attractive remuneration package with multiple bonus schemes
- We have a fun, Silicon Valley style startup culture that values openness, fun and awesomeness.
- Attractive salary and annual salary reviews.
- Chances to become leaders of a startup culture.
- A fun, awesome working environment
- Proactive and international working environment.
- Exciting company activities.
Opportunities:
- Direct coaching from top management.
- Chances to work overseas based on the requests from clients.
- Chances to improve the technical skills during working with clients on new technology, exciting workshops and seminars.
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái