The Senior Engineer, IT Operation is responsible for daily operating IT infrastructure/applications/services, ensuring all services meet SLAs committed to business; deploying and integrating infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
Key Accountabilities (1)
Main Work
- Perform operational tasks: Monitor, run, and report the daily operation, troubleshoot problems and escalate to L3 in case the actions required are out of domain of L1, L2.
- Understand the monitoring indicators of IT infrastructure/applications/services and hands-on to resolve any abnormalities.
- Coordinate with other functions in the IT infrastructure services to run the operation of the systems, as a basis for the efficient and stable operation of services.
- Execute operation activities following guildlines, procedure, process, and framework.
- Standardize, build, and perform overall IT operation solutions for IT infrastructure, applications and services.
- Coordinate with relevant units to timely recover services/systems, investigate the root cause, propose resolution, and implement the solution.
- Communicate IT incidents internally.
- Responsible for finalizing and communicating the Incident Report.
- Provide L1, L2 support for IT infrastructure services within the defined SLAs, and continuously try to reduce the number of support request.
- Continuously find any opportunity to apply automation on IT operation, minimizing human mistakes to the fullest.
- Apply changes on Production environment, including On Prem and Cloud.
- Deploy and integrate infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
- Report periodically to the Operation Director.
Risk Management And Compliance
- Identify risks and coordinate with relevant units to propose methods to measure and minimize risks in operations.
- Ensure that team members fulfill their commitments on service quality and comply with the Bank's regulations and policies.
Maintain a Stable Operation System
- Daily check on operation outcome and resolve any abnormalities.
- Oversee the maintenance tasks for IT systems (archive, back-up, restore, etc.).
- Proactively propose solutions (scale out, scale up, etc.) to serve the business plan and the system growth.
- Proactively provide statistics on infrastructure resource, transactions, users growth, etc.
- Take over the systems from the Bank's strategic projects to put into operation as defined framework.
- Execute DRP following the defined plan.
- Run end-of-day of operation system (T24, Card, Kondor, DWH, etc. if any).
Operation Director
Key Relationships - Direct Reports
Officers and employees
Key Relationships - Internal Stakeholders
Departments in IT and business
Key Relationships - External Stakeholders
Service Provider Partner
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Graduated from university majoring in IT or electronics and telecommunications.
- Have worked in the IT field for at least 5 years.
- At least 5 years of experience in IT Infrastructure/Application/Service operation và monitoring or in large organizations, especially banks.
- English, according to TCB's regulations in each period.
- International Certificate of System.
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái