- Oversee the collection status of assigned customers by executing the dunning process on OnGuard system, and complete actions from To Do List in Onguard daily:
- Email action
- Reminder Letter
- Phone call
- Call back
- Dispute Invoices
- Request
- Evaluate the payment status and payment history of new and existing customers periodically and review with the line manager.
- Monitor the payment schedule of customers and take prompt action for any outstanding.
- Strictly follow up on the list of overdue payments or bad paymasters to ensure those debtors are on track as planned and escalate the situation to the line manager immediately if any risks are foreseeable. Comply with company SOP for the service suspension process.
- Monitor & prepare(if required) & send out supporting documents to customers for payment as given timeline. Work with related functions to ensure the required supporting documents are in place and on time to proceed.
- Prioritize to communicate, and coordinate internally and externally to resolve disputed invoices and pending payments from customers as soon as possible.
- Ensure the list of existing and new customer contact points is updated and well-maintained in the system.
- Other tasks assigned by line managers
- Study and improve OnGuard application
- Study Navision to understand more the behavior and actions when needed
- Share useful Microsoft Word/Excel Skills for team members
- Improving presentation when needed for team members
- Influent teammate with a creative and supportive spirit, re-creating best way of working
- Best advice giver for each team members
- To assist in the Recruitment, Training and Career Development of team members.
CV applied via Facebook: [email protected]
Requirements
- Graduated from College/University with major in Finance/Accounting
- Have 1-2 working years' experience in the same position.
- Good interpersonal skills and Customer service orientation
- Strong analytical and problem solving skills.
- Good command of English
- Good at computing skills and Familiar with accounting software
- Be hard working, careful & patient person
- Proactive approach, willing to support the team and working together.
- Healthcare & Accident Insurances coverage
- Monthly incentives, rewards on Tet/ holidays/birthday
- Global working environment with many career development opportunities
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái