RESPONSIBIITY:
1. Client Service:
- To review renewal list for timely reminders to clients
- To offer renewal quotations and new quotations for new clients
- To request Business Processing Division to issue policy, endorsement, issue Chinese policies and send to clients.
- To look for new clients, approaching clients, selling insurance and taking care of clients
- Create, structure and manage paper, email files and other documentations in accordance with agreed processes and procedures of Marketing Divisions
- Co-ordinate efforts of all Departments/ Divisions and work as intermediary on behalf of the Line Management(s)
- To conduct non-life insurance seminars/trainings for both current and potential clients (explain the cover of insurance policy and claim procedure)
- To organize risk management seminars/trainings for existing clients
- To execute risk survey at client’s site as basis for offering quotation and continue following up the recommendations of risk survey, if any
- To check insurance claims to solidify trust and safeguard reputation.
2. Outstanding/Unclear Premium:
- To update the status of outstanding premium and follow up the overdue premium to ensure collecting premium fully and timely
3. Business Administration:
- To report any unusual problems to Line Management(s)
- To Interview potential/prospective clients to get data about their financial resources and discuss existing coverage for business estimation
- Monthly and quarterly Gross Written Premium analysis report, expenses analysis report, Data checking
- Assist Line Management(s) in finishing Projection template report, estimated performance report and other reports assigned by Line Management(s)
4. With concerned departments:
· To cooperate with Claims Divisions:
- To settle the claim smoothly for customers in compliance with the company’s procedure
- To follow up any pending claim cases
- To organize risk/claim management seminars/trainings, risk survey at client’s site
· To coordinate with Underwriting Division:
- To work closely with Underwriting Division for quotation and coverage providing
- To cooperate with Loss Control Engineer to make risk survey at client’s site.
- To coordinate with Business Processing Division for operation matters
- To coordinate with other divisions for all related jobs or in closed coordination with other divisions for special events organized by Company.
5. Others:
- To update the market trends directly influenced on the company’s business activities.
- To report any unusual problems to Line Management(s) if any.
- To integrate division’s data, update the budget.
- Reviewing and following Reinsurance accounts, which are offered by the other insurance companies and then refer them to Underwriting Division/Reinsurance Division to approve/check the capacity.
- Translate related documents if any.
- Other tasks as assigned by Line Management(s)
REQUIREMENTS:
QUALIFICATIONS:
o University Graduation.
o Chinese and English fluency
SKILLS/KNOWLEDGE:
o Management skills
o Strong marketing sense.
o Be able to clearly understand working procedure and flow chart.
o Well know all insurance products and be able to explain to clients their coverage.
o Be highly aware of the requirement to be professional to provide high quality service to clients.
o Market research analysis and quantitative skills
o Ability to work independently with less supervision
EXPERIENCE:
- At least 3 years working experience in insurance sales/marketing.
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái