The Seller Operation Solution (SOS) team focuses on various topics, with one goal in mind: To make the selling journey of sellers on Shopee to be as smooth and as positive as possible. To achieve this, SOS engages in studying and striving to understand what, why and how sellers are doing what they are doing and what they are not doing. In doing so, SOS suggests improvement on seller operation processes (to fit with Shopee’s operation policies), coordinate with internal Shopee team to enhance support for sellers (to fit with demand of most sellers during their operation process), or even adjust policies which many sellers are struggling to meet.
All for the sake of ensuring customer satisfaction of both sellers and buyers on Shopee be the ultimate shopping experience!
Job Description
- Work closely with a team of Key Account Managers and Seller Insights to understand sellers’ operational challenges.
- Work on initiatives to understand sellers’ operational challenges and develop performance improvement projects led by the Seller Operations team, including but not limited to :
- Improvement to the overall seller operations process on the platform
- Improvement to the sellers' business in demand planning, inventory management, order fulfillment process
- Enhancement of current products and features offered by Shopee for sellers.
- Development of various services and supports that meet sellers' needs.
- Work on project management tasks including:
- Collect, review, and analyze data to identify gaps and opportunities
- Develop project plans, schedules, and dependencies
- Coordinate implementation, drive actions across different teams
- Track results and escalate issues
- Present the project outcomes
- Coordinate with other teams to assist in delivering project results
- Assisting team leader in other tasks assigned
- Work experience at least 5 years in a fast-paced environment; preferably experience in consulting, e-commerce or relevant industries
- Strong numerical and analytical skills background. Able to draw insights from complex data
- Experience in driving improvement initiatives
- Comfortable working with multiple projects and dealing with a number of different stakeholders
- Experience in team management
- Excellent written and verbal communication skills in English
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái