Job Description:
The Freight Operations Assistant Manager (management level) monitors daily operations and guides the development of the Operations function for Ocean Freight, Air Freight, Brokerage and Contract Logistics. He/She is responsible for complex customer accounts and the coordination of logistical transactions ensuring successful export and import of goods. This position manages budgets and oversees customer invoicing, allocation, reconciliation of funds, and backlog while generating reports to combine operational data for shipment processing and management review. He/She uses knowledge and understanding of the comprehensive portfolio to actively engage customers. The Freight Operations Assistant Manager provides consultation to account executives and develops shipment plans to secure new business opportunities. He/She upholds compliance with laws and regulations, helping maintain customer service commitments and service quality. This position supervises hourly employees, full time non-manual operations, and interns.
Supervises all SCS products: Air, Ocean, Brokerage and Contract Logistics
- Monitors daily operations to ensure performance indices (e.g., balanced scorecard, etc.) are being met and to investigate variances for development of corrective action plans.
- Distributes daily assignments based on work plan priorities to provide equitable workload distribution and to ensure service levels are met within projected time parameters.
- Evaluates quality goals to identify process improvements needed.
- Reviews operational benchmarking to support continuous process improvement.
- Contributes to special projects to promote business enhancements (e.g., new applications, systems support, etc .)
- Reviews shipment profit and loss data to assess performance and identify changes in the account strategy.
- Reviews monthly financial reports to compare actual performance against plan.
- Monitors Days Sales Outstanding and the claims process to ensure revenue and cost control objectives are achieved.
- Assists SCS Sales to secure new business opportunities.
- Collaborates with Solutions group to develop and apply air, ocean, brokerage, warehousing pricing, pricing models, and pricing guidelines for customers.
- Supports regional sales staff to implement business development efforts at the local level.
- Identifies current and long-term business development opportunities with other divisions of a client organization to increase revenue.
- Supports SCS sales initiatives and organic revenue growth to increase SCS business.
- Participates in the development of vendor partnerships with commercial truckers, warehouses, appointed brokers, carriers to secure space and/or service to meet customer needs.
- Builds and maintains relationships with vendors to negotiate and secure competitive rates and quality service standards.
- Facilitates regular carriers to review performance and develop solutions for chronic issues (e.g., delayed shipments, damaged freight, etc.) that affect service quality.
- Maintains working relationships with carriers/vendors to gain awareness of new developments and modifications within the industry.
- Determines employees' training needs to produce continuous development plans.
- Provides on-going feedback and support to improve performance.
- Conducts performance evaluations in a consistent, fair, and objective manner to encourage continuous performance improvement.
- Holds others accountable to established performance levels to achieve individual and group goals.
- Resolves individual and group performance issues in accordance with UPS's policies and procedures in a timely manner to motivate and foster teamwork.
Permanent
UPS is committed to providing a workplace free of discrimination, harassment, and retaliation.
Đại Siêu Thị GO! (Big C Việt Nam) là một chuỗi siêu thị của Tập đoàn Central Group. Các siêu thị của Big C được điều hành ở nhiều quốc gia trong Đông Nam Á, bao gồm Việt Nam, Thái Lan và Lào. Công ty thành lập và mở siêu thị đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan năm 1994 và phát triển mạnh mẽ từ đó. Tại Việt Nam, Big C đã mở rộng hoạt động tại nhiều khu vực và trở thành một trong những chuỗi siêu thị phổ biến nhất ở đây. Ngoài bán lẻ, công ty cũng cung cấp các dịch vụ cho khách hàng như bảo hành và sửa chữa sản phẩm.
Kể từ tháng 12/2020, 5 Đại siêu thị Big C sẽ được tiến hành đổi tên thương hiệu thành Đại siêu thị GO! với thời gian dự kiến sẽ hoàn thành vào đầu tháng 01/2021. Sau đó các Đại siêu thị còn lại của tập đoàn sẽ được thay đổi hoàn toàn với tên thương hiệu mới là Đại siêu thị GO!.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách bảo hiểm như : BHYT, BHXH, BHTN
- Bảo hiểm Tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Liên hoan tập thể
- Dã ngoại
- Team-building
- Tổ chức các hoạt động như dã ngoại, picnic, tham quan, du lịch, giải trí
- Tổ chức các buổi biểu diễn văn nghệ, cuộc thi tài năng để thể hiện sự sáng tạo và tài năng của nhân viên
Lịch sử thành lập
- Năm 1993, Tập đoàn Central Group thành lập công ty Tam Muội.
- Năm 1994, Mở siêu thị Big C đầu tiên tại Bangkok, Thái Lan.
- Năm 1998, Big C mở rộng hoạt động tại Lào và Việt Nam. Mở siêu thị Big C đầu tiên tại TP. Hồ Chí Minh, Việt Nam.
- Năm 2010, Tập đoàn Casino trở thành chủ sở hữu của Big C.
- Năm 2016, Big C Việt Nam gia nhập Tập đoàn Central Group Thái Lan.
- Năm 2018, Central Group mua lại 49% cổ phần của Casino, trở thành chủ sở hữu đa số của Big C.
- Năm 2019, Big C Thăng Long ra mắt ngày 6/12 tại Hà Nội với quy mô lớn nhất Việt Nam.
- Năm 2023, Big C Thăng Long tổ chức sự kiện giới thiệu thực phẩm từ Canada tại cửa hàng vào ngày 28/7/2023
Mission
Điểm đến của người tiêu dùng và là nhà bán lẻ tốt nhất làm hài lòng quý khách hàng.