Reporting to the Country Finance Director, the successful candidate will be responsible for gross margin forecasting and analysis, commercial finance business partnering, marketing budget control, continuous improvement initiatives, comprehensive reporting, financial analysis, budgeting, transfer pricing management, and SAP & tools management.
What You'll Do
- Gross Margin Forecasting & Analysis: Provide accurate forecasts and analyze performance against budgets and previous years.
- Business Partnering: Support Sales and Marketing with GM analysis, challenge proposals, ensure compliance, and consult on operational processes.
- Marketing Budget Control: Monitor internal orders and evaluate performance against budgets.
- Continuous Improvement: Enhance procedures and promotion schemes for efficiency and compliance from a financial perspective,
- Reporting: Develop comprehensive reporting packages and perform key ratio analysis.
- Financial Analysis: Provide commercially-driven analysis for ad-hoc projects.
- Budgeting: Coordinate budgeting processes and prepare financial documents.
- Transfer Pricing: Manage disclosure requirements and compliance documentation.
- SAP & Tools Management: Oversee processes in SAP and use other tools such as Power BI for reporting purposes.
- Bachelor’s degree in Finance, Accounting or related, with professional qualifications preferred e.g. ACCA, CMA
- 7-10 years' work experience in Commercial Finance Business Partnering and/or Financial Planning & Analysis, including at least 2 years in managerial level.
- Experienced in FMCG environment is an advantage.
- SAP experience is a must, with Power BI/Tableau experience.
- Detail-oriented and proactive, with strong business acumen, proven leadership and team management skills.
- Excellent communication and interpersonal skills required.
Our client is an industry leader in the Oil and Gas industry, renowned for their commitment to innovation, quality, and sustainability. They offer an inclusive and supportive work environment where every team member's contribution is valued. Their employees enjoy flexible working opportunities, generous pensions contributions, and numerous training opportunities to support their career growth.
What's Next
Ready to take the next step in your career? Apply now!
Due to the high volume of applications we are experiencing, our team will only be in touch with you if your application is shortlisted.
Thành lập 2010, TTIGROUP khởi đầu với việc kinh doanh các sản phẩm thiết bị văn phòng và trường học, rồi trở thành nhà cung cấp dịch vụ Văn phòng phẩm cho các Tập đoàn, công ty tại khu vực Hà Nội. Năm 2015 mở chi nhánh tại TP. HCM với dịch vụ cung cấp Văn phòng phẩm và các sản phẩm văn phòng khác.
Ngoài lĩnh vực phân phối văn phòng phẩm với giá rẻ công ty chúng tôi còn có cung cấp cho các công ty, nhà máy, xí nghiệp với giá sỉ. Bên cạnh đó, TTIGROUP còn có cung cấp các dịch vụ các xưởng sản xuất băng dính, và tiếp tục mở rộng thêm như sản xuất in ấn tem nhãn.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia đóng BHXH khi ký kết HĐLĐ, đánh giá năng lực 06 tháng/lần;
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Party
Lịch sử thành lập
-
Thành lập 2010, TTIGROUP khởi đầu với việc kinh doanh các sản phẩm thiết bị văn phòng và trường học, rồi trở thành nhà cung cấp dịch vụ Văn phòng phẩm cho các Tập đoàn, công ty tại khu vực Hà Nội.
Mission
- TTIGROUP phấn đấu trở thành đơn vị cung cấp Văn Phòng Phẩm hàng đầu tại Việt Nam, với gần 10 năm kinh nghiệm, trải qua quá trình nổ lực không ngừng, TTIGROUP đã và đang phát triển ngày càng lớn mạnh trong lĩnh vực cung cấp Văn Phòng Phẩm tại Việt Nam. Sản phẩm và dịch vụ của chúng tôi đã được khách hàng quan tâm, tin tưởng và sử dụng.