Hanoi preferred
We are seeking an experienced professional to join our client's team, a reputable Banking MNC for a Company Secretary role.
Key Responsibilities:
- Collaborate with leadership to ensure compliance with governance policies and standards, particularly within the local regulatory framework.
- Support the organization and management of board and committee meetings, including agenda preparation, minute-taking, and follow-up on action items.
- Manage processes related to director appointments and removals, providing comprehensive support throughout their tenure.
- Maintain and update statutory documents and internal records in line with both organizational and local regulatory requirements.
- Act as a liaison for corporate governance risks, identifying potential issues and proposing mitigation strategies.
- Coordinate powers of attorney processes, ensuring accurate documentation and timely renewals.
- Oversee policy and regulatory compliance, managing audit and inspection preparations and responses.
- Advise on corporate structure changes and provide guidance on approval processes.
- Serve as a trusted advisor on governance matters, offering insights and support to senior management and directors.
Desired Experience and Skills: - Minimum 7-10 years of experience in CoSec role or in legal (law firm or in-house) or compliance
- Experience in the Banking industry, Financial Services or proven experience working with SBV
- Fluent in Vietnamese and English with exceptional English writing skills, with the ability to produce clear, concise and accurate documentation
- Strong educational background, preferably with a graduate or postgraduate diploma oversea
- High emotional intelligence with strong self-awareness and social skills to effectively manage relationships and communicate with stakeholders.
If you are interested, please click on the link to apply on the right or send your CV to [email protected]
Due to the high volume of applications we are experiencing, our team will only be in touch with you if your application is shortlisted.
Robert Walters được thành lập tại Luân Đôn, Anh vào năm 1985 bởi Robert Walters – một doanh nhân tài ba và có nhiều kinh nghiệm trong lĩnh vực tuyển dụng và quản lý tài năng. Từ một công ty nhỏ, Robert Walters đã phát triển nhanh chóng và mở rộng mạng lưới đến hơn 30 quốc gia trên thế giớCông ty luôn không ngừng đổi mới và nỗ lực để mang lại giá trị tốt nhất cho khách hàng. Với cam kết tạo dựng mối quan hệ lâu dài và đáng tin cậy với khách hàng, Robert Walters luôn đặt giá trị cốt lõi lên hàng đầu. Công ty không chỉ tìm kiếm những ứng viên phù hợp với yêu cầu công việc, mà còn tạo điều kiện để họ phát triển bản thân và tiến xa trong sự nghiệp. Robert Walters tin rằng sự thành công của khách hàng chính là thành công của chính họ.
Review Robert Walters
Kiếm được nhiều tiền nếu bạn giỏi (GL)
Đầu tư vào con người của bạn.(GL)
Bosch là một ví dụ tuyệt vời (GL)