What You Will Do
Campaign Planning & Strategy:
- Lead influencer selection strategy development, collaborating with Account, Planning, Creative, and Creator Growth teams to align with client goals and target audiences.
- Create a framework for identifying and vetting influencers across platforms to ensure strong brand alignment.
- Develop influencer plans with a focus on selection, trending tactics, performance metrics, and timelines to maximize results.
- Present and pitch influencer strategies to clients, highlighting how influencer choices will drive success, and clearly outlining KPIs and success measures.
- Collaborate with strategic planning and creative teams to ensure influencer efforts align with overall campaign objectives.
- Stay updated on industry trends to continuously refine strategies and identify new opportunities.
- Work with planning, project management, influencer management, and creative teams for seamless campaign execution.
- Collaborate with influencer management to research, propose influencer lists, prepare quotations, and optimize KPIs for client campaigns.
- Provide performance reporting with actionable insights to enhance future campaigns.
- Ensure influencer plans support broader business goals and deliver measurable results.
- Coach and train team members to enhance productivity and proposal & campaign quality.
- Foster a collaborative, results-driven team culture, encouraging accountability and professional growth.
- Bachelor's Degree is required
- At least 5 years of experience in an advertising agency; with at least 3 years in a social outreach/influencer planning role.
- Strong understanding of influencer marketing trends, platforms (FB, TikTok, IG, YouTube, etc.), and social media metrics.
- Proven track record of developing successful influencer strategies and managing end-to-end campaigns.
- Excellent communication, and presentation with experience in client-facing roles.
- Strong analytical skills to assess influencer performance and campaign ROI.
- Good command of English
- Self-starter, fast learner with a can-do spirit
- Experience in managing teams of the same size (3 - 5 members)
- Social-savvy with a keen ability to research and identify new trends and influencers across platforms.
- Strong network of influencer connections is a major advantage.
- Competitive Salary
- Performance Review (2 times per year)
- Performance Bonus (1 time per year from 0.5-month to 3-month salary amount)
- Annual Leave: 15 days and other leave types
- Private Health Insurance
- Allowances (Parking Fee, TGIF, Team Bonding,...)
- MacBook to be provided
- Good chance to explore new trends in the digital market
- Work in a professional, active, international, and dynamic environment
Tập đoàn BigHolding hiện đang sở hữu 3 nhà máy sản xuất dược hàng đầu Việt Nam, vùng trồng dược liệu chuẩn Organic hàng ngàn hecta, Công ty TNHH Thương mại dược phẩm Bigfam và chuỗi nhà thuốc Big Family. BigHolding hiện đang nỗ lực kiến tạo trở thành biểu tượng của sự uy tín và lựa chọn hàng đầu của khách hàng, đối tác trong ngành tư vấn đầu tư.
Đảm bảo: Chất lượng - Uy tín - Đạo đức - Tâm huyết
Big Family là hệ thống nhà thuốc nhượng quyền thương hiệu thuộc Tập đoàn Big Holding. Hệ thống các thương hiệu ra đời dần thay thế các cửa hàng truyền thống. Big Family là một trong các thương hiệu đi đầu trong xu hướng mới này. Với mục tiêu có 1000 nhà thuốc đối tác trong năm 2021 và 5000 nhà thuốc trên toàn quốc vào năm 2025, Big Family đang mở rộng quy mô nên muốn chiêu mộ thêm thật nhiều nhân sự ở các vị trí chủ chốt của công ty. Đồng hành cùng đưa Big Family nói riêng và BigHolding nói chung trở thành một thương hiệu lớn mạnh.
Review BIG HOLDING
Nhiều hoạt động tốt cho sức khỏe, có các khóc học dành cho nhân viên, không có áp lực (RV)
Công ty thường xuyên tổ chức các khóa học đào tạo phát triển bản thân cho tất cả nhân viên
Đồng nghiệp luôn sẵn sàng chia sẻ kiến thức. Sếp thì luôn vui vẻ và khích lệ tinh thần làm việc