ELSA, Corp ★ 3.0

Hồ Chí Minh
200 - 500 nhân viên
Trung tâm Ngoại ngữ
Giáo dục / Đào tạo
Đã xác minh

Các phòng ban đang tuyển dụng tại ELSA, Corp

Buôn bán/ Kinh doanh
Marketing/ Truyền thông
Công nghệ thông tin
Hành chính
Dịch vụ khách hàng
Quản lý sản phẩm & dự án
Lao động có tay nghề và sản xuất
Tài chính - Kế toán

Việc làm ELSA, Corp

Cập nhật 19/02/2025 12:27
Tìm thấy 10 việc làm đang tuyển dụng
ELSA, Corp
C&B Specialist (1-year contract)
ELSA, Corp 3.0★
11 đánh giá 128 việc làm 9 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 11/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 3 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí

Mô tả Công việc

A. JOB PURPOSE:

  • Responsible for designing, implementing, and managing the compensation and benefits programs. Ensure the effectiveness and impact of the programs on employee satisfaction, retention, and performance.

B. ACCOUNTABILITIES:

1. Payroll

  • Process, review and verify payroll for employees using payroll systems, including hours worked, allowances, benefits, deductions, sales incentives and taxes. (Greenchicken and Genetics)

  • Prepare and distribute payroll reports on the last day of month at the latest.

  • Complete the final compensation and severance allowance for leaving employees.

  • Make payment to Social Insurance authority and Trade Union authority.

  • Resolve payroll issues and inquiries from employees, managers, and external agencies.

  • Ensure compliance with state and local payroll laws and regulations.

  • Maintain and update payroll records and files.

2. Personal income tax

  • Process personal income tax declaration and payment periodically and annual finalization.

  • Contact Tax authorities on new issues of personal income tax and inform to employees promptly.

3. Premium health care insurance

  • Monthly and ad-hoc reporting to the vendor.

  • Support employees in claim process and documents when required.

4. Audit

  • Provide the documents and data requested by the internal and external auditor.

5. Reporting

  • Monthly reporting on headcount and personnel cost.

  • Ad-hoc reporting related to headcount and cost to company as requested.

6. Others

  • Assist all activities related to HR or company events.

  • Other duties as assigned by C&B manager / HRM / HRD.

C. RESULTS:

  • Salary is paid timely and accurate.

  • Monthly report and other relevant reports are conducted in good quality and timely

  • All PIT is finalized each year on time and accurately.

  • Successful annual policy renewals, timely reports to the vendor.

  • Ensure documents are provided fully and on time as requested.

  • Reports are sent out promptly.

  • Ensure all tasks are completed as required.

Yêu Cầu Công Việc

QUALIFICATIONS:

  • Bachelor's degree in human resources, business administration, or related field. 

EXPERIENCES:

  • At least three years of experience in payroll and reward management or compensation and benefits. 

  • Proficient in MS Office, especially Excel, and HRIS is a plus. 

  • Strong knowledge of reward principles, practices, and methodologies, as well as the relevant laws and regulations. 

  • Excellent analytical, numerical, and problem-solving skills, with attention to detail and accuracy. 

COMPETENCIES:

  • Effective communication, presentation, and interpersonal skills, with the ability to influence and persuade stakeholders at all levels. 

  • Highly organized, self-motivated, and adaptable, with the ability to work under pressure and meet deadlines. 

LANGUAGES:

  • Vietnamese & Immediate level in English 

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
Tầng 14 (12B) Tòa nhà Sofic, Số 10, Đường Mai Chí Thọ, Phường Thủ Thiêm, TP. Thủ Đức, TP. HCM

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 25 - 40
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
29/11 Bùi Thị Xuân, Phường 2, Quận Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
ELSA (English Language Speech Assistant) là startup về công nghệ giáo dục tại Silicon Valley đầy triển vọng & đang tăng trưởng rất nhanh. Được thành lập vào năm 2015 bởi Văn Đinh Hồng Vũ (CEO), cùng với người bạn Bồ Đào Nha là tiến sĩ Xavier Anguera (giám đốc công nghệ – CTO), ELSA có công nghệ Trí Tuệ Nhân Tạo với khả năng học sâu (deep learning) và nhận diện giọng nói (speech recognition) độc quyền. Ứng dụng ELSA Speak là ứng dụng học nói và giao tiếp tiếng Anh gần như duy nhất có thể sửa lỗi phát âm chính xác từng âm tiết, đồng thời đưa ra nhận xét tức thì và hướng dẫn sửa lại chuẩn xác. Có trụ sở tại San Francisco, ELSA đã gọi vốn thành công 12 triệu đô từ các nhà đầu tư lớn ở Thung lũng Silicon, Đông Nam Á, Nhật Bản và 15 triệu đô từ vòng gọi vốn series B. Ứng dụng hiện có hơn 40 triệu lượt tải ở 101 quốc gia trên thế giới, và có văn phòng tại Bồ Đào Nha, Việt Nam, Ấn Độ, Indonesia và Nhật Bản.
 

Review ELSA, Corp

3.0
11 review

12/01/2025
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Thiếu tôn trọng ứng viên, làm test xong không phản hồi.

06/11/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Từng là startup có tiếng: Giai đoạn đầu khá nổi bật nhưng quản lý kém: Manager và HR yếu năng lực.

12/11/2024
Nhân viên tại Hồ Chí Minh

Quản lý yếu: Thiếu kinh nghiệm, làm việc trì trệ.

Những nghề phổ biến tại ELSA, Corp

Bạn làm việc tại ELSA, Corp? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo ELSA, Corp

ELSA, Corp

Click để đánh giá