Mô tả công việc
- Management of site/accounts SLA, SLO with IT stakeholders, and business operations.
- Deliver efficiencies by contributing to Global Projects including automation by tracking & completing site-specific actions/projects on time.
- Onboarding New Accounts, managing Ramp Up & Ramp Downs, Account Movements & capturing new client requirements to work with the solutions teams & get it implemented & manage client visits
- Coordinate with the FM team for site-specific requirements related to data center
- Hands-on handling of IT Ticket resolutions on ITIL-based framework, maintaining systems compliance and audits as per COPC, ISO 27001 etc. standards & ensuring 100% contract compliance.
- Troubleshooting and resolving technical problems as they arise, either independently or in collaboration with other IT professionals & communicating real-time updates to the related team.
- Designing and deploying enterprise-level hardware and software systems that support the organization’s operations.
- Monitoring and maintaining IT infrastructure systems to ensure they remain operational and secure.
- Developing disaster recovery plans and procedures in conjunction with other IT professionals.
- Keeping abreast of technological advancements and emerging trends in hardware, software, and systems management to inform decision-making about IT infrastructure.
- Ensure patch deployment on servers, firewalls, network devices, and compliance management are up to date.
- Creating and maintaining documentation related to the company’s technology systems. This includes things like system configurations, policies and procedures, and troubleshooting guides.
- Achieving and Maintaining high IT VOC scores.
- Identify & report possible/potential exposures that may lead to fraud/non- compliance. Ensure 100% compliance to IT & business processes & org policies.
Yêu cầu công việc
- College/University degree in Information Technology.
- Have 2 - 5 years of relevant experience in an Enterprise IT Environment.
- Certifications: CCNP, VMware Certified Professional (VCP), MCSE, MCA Azure Administrator, MCE Microsoft 365 Enterprise Administrator.
- Excellent Proven skills in Customer & Client Management, Problem Management, Incident Management, Change Management, RCA & Ticket Analysis.
- Hands-on experience in Site IT Operations, IT Service Delivery & Shift Management.
- Hands-on experience on:
1/ Server operating systems such as Windows, and Linux.
2/ Virtualization technologies (VMware, Hyper-V);
3/ Storage area networks and storage management systems;
4/ Networking hardware and software such as switches, routers, firewalls, and VPNs;
5/ Data backup and recovery software;
6/ Remote administration software;
7/ Scripting languages such as Bash, and PowerShell;
- Willing to work in night shifts, a 24/7 environment.
Quyền lợi được hưởng
- Salary: Up to 25 mil (gross).
- Promotion opportunities & Salary increase every year.
- Periodical bonus: twice/year.
- 13th-month salary.
- Insurances followed Vietnamese Labor Law.
- Bonuses, gifts for Holidays.
- Activities: Birthday party, Employee engagement activities.
Ngân hàng Thương mại Cổ phần Hàng Hải Việt Nam (viết tắt MSB hay còn được biết với thương hiệu cũ là Maritime Bank) là ngân hàng thương mại cổ phần được cấp giấy phép thành lập đầu tiên tại Việt Nam, được thành lập năm 1991 tại thành phố Hải Phòng.
Trong hành trình 30 năm qua, MSB đều hướng đến một mục tiêu duy nhất là trở thành ngân hàng mà ở đó “ai cũng muốn tham gia và không ai muốn rời bỏ”, với sứ mệnh “Vì một cuộc sống thuận ích hơn” cho Khách hàng, Cán bộ nhân viên, Cổ đông và Cộng đồng Tầm nhìn và sứ mệnh đó đòi hỏi chúng tôi luôn nỗ lực hoàn thiện chính mình, từ sản phẩm, con người, đến quy trình, hệ thống công nghệ để luôn hiểu rõ điều khách hàng cần tại mọi khâu trong quá trình cung cấp dịch vụ, trên mọi kênh tiếp xúc và tại mọi thời điểm.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- MSB Care cho cả CBNV và người thân
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
- Nghệ thuật
- Party
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn 1991 - 2005, MSB liên tục tiên phong trong việc áp dụng công nghệ vào các hoạt động trong thời kỳ đầu phát triển của ngành ngân hàng
- Giai đoạn 2009 - 2010, Là đơn vị tiên phong đầu tư xây dựng chiến lược kinh doanh bài bản được tư vấn bởi tổ chức quốc tế Mckinsey. Kết quả, MSB trở thành ngân hàng đầu tiên ra mắt gói sản phẩm tích hợp tất cả các tiện ích thanh toán quan trọng cho khách hàng – gói tài khoản M1 đã tạo tiếng vang lớn trên thị trường tài chính – ngân hàng thời điểm đó.
- Năm 2015, Bằng việc sáp nhập Ngân hàng TMCP Phát triển Mê Kông và mua lại Công ty tài chính cổ phần Dệt May Việt Nam (TFC), MSB gia tăng quy mô và khẳng định vị thế trên thị trường tài chính, trở thành một trong những ngân hàng TMCP hàng đầu Việt Nam về mạng lưới và vốn điều lệ đạt 11,750 tỷ VNĐ.
- Năm 2018, MSB tiếp tục tiên phong trong việc ứng dụng công nghệ vào hoạt động của ngân hàng theo xu hướng phát triển của thời đại 4.0
- Ngày 15/10/2020, MSB chính thức ra mắt tính năng eKYC, nhờ đó khách hàng cá nhân đã có thể mở gói tài khoản và thẻ debit online mà không cần phải tới quầy giao dịch; 23/12/2020, 1,175 tỷ cổ phiếu của Ngân hàng TMCP Hàng Hải Việt Nam với mã chứng khoán MSB chính thức niêm yết trên Sàn Chứng khoán Tp.Hồ Chí Minh
Mission
Tại MSB, chúng tôi đã và đang chú trọng triển khai thực hành Bộ 5 Giá trị Cốt lõi bao gồm: “Trách nhiệm – Lắng nghe – Tôn trọng – Sáng tạo – Hiệu quả” trong từng hoạt động, để từ đó xây dựng một văn hóa doanh nghiệp chuyên nghiệp, thân thiện, minh bạch và hiệu suất cao tại MSB.
Review MSB
Phỏng vấn khá kĩ, có offer rất nhanh. Lương tầm tech, đóng bhxh cao hơn. Công nghệ mới hơn mấy bank kia(rv)
Môi trường quá tệ
Môi trường thân thiện hòa đồng