Establishing and building relationship with the client's stakeholder through deep understanding business domain and consultancy.
Gathering and analyzing business requirements.
Providing solution directions and recommendations based on the client's needs, environment specifics and industry trends.
Creating and keeping up to date product backlog (creating user stories and acceptance criteria from the product vision and epics).
Working closely with engineering team and ensuring that user stories are implemented in line with the product vision and timelines.
Understanding the market reasoning behind given requirement and ensuring that development team deliver it according to global business goals and feature specifics.
Closely observing industry trends in the area of application design and proposing new solutions to the client processes and the product.8+ years of relevant experience.
Experience as product owner and/or business analyst in the Agile environment, defining business requirements and creating user stories.
Demonstrated Leadership skills and team management.
Demonstrable ability to translate business needs into solution requirements and define those in a written format that allows engineering teams to align behind the product vision.
Knowledge and experience of software development planning techniques, including Agile Scrum.
Understand all standard tools and methodologies concerning Business Analysis including processes, artifacts, and tools.
Strong analytical skills, systematic approach and self-reliant.
Ability to measure and report on the effectiveness of product iterations.
Excellent analytical and problem-solving skills, with a keen eye for detail and the ability to identify process inefficiencies and areas for improvement in diverse markets.
Strong project management skills, capable of handling multiple tasks simultaneously while meeting deadlines in various time zones.
Collaborative mindset with excellent interpersonal skills, promoting effective teamwork and relationship-building across cultures.
Adaptable and proactive, with a willingness to embrace new technologies and approaches to drive innovation and efficiency.Finance: Competitive salary package, annual leave encashment, 13th month salary, referral bonus;
Career Development: Career coaching, global career opportunities, non-linear career paths, internal development programmes for management and technical leadership;
Learning Opportunities: Complex projects, rotations, internal tech communities, training, coaching, online learning platforms subscriptions, English programme, certifications, pass-it-on sessions, workshops, conferences;
Work-Life Balance: Hybrid work and flexible working hours, employee assistance programme;
Health: Global internal wellbeing programme, access to wellbeing apps, premium health check, extra insurance;
Community: Global internal tech communities, hobby clubs and interest groups, inclusion and diversity programmes, events and celebrations;
Other: Trade Union benefits, Welcome package and gift-giving frequency.
Ngân hàng TMCP Quốc Dân – NCB được thành lập từ năm 1995 theo Giấy phép số 00057/NH–CP ngày 18/09/1995 của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam dưới tên gọi Ngân hàng Sông Kiên. Sau đó, từ một ngân hàng nông thôn, NCB đã chuyển đổi quy mô thành ngân hàng đô thị, đổi tên thành Ngân hàng TMCP Nam Việt– Navibank. Đến năm 2014, NCB chính thức được đổi tên thành NH TMCP Quốc Dân – NCB. Trải qua 28 năm hoạt động, NCB đã từng bước khẳng định được vị thế thương hiệu trên thị trường tài chính – tiền tệ Việt Nam.
Ngành nghề kinh doanh: Huy động vốn, tiếp nhận vốn, ủy thác, vay vốn, cho vay, chiết khấu các thương phiếu, hùn vốn liên doanh, dịch vụ thanh toán.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ như BHYT, BHXH, ….
Các hoạt động ngoại khóa
- Teambuilding,
- Các buổi giao lưu học hỏi
- Các trò chơi giải trí
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 1995
Mission
-
Sau 28 năm hoạt động, sự phát triển Ngân hàng với nhịp độ tăng trưởng ổn định, an toàn đã giúp NCB có được niềm tin của nhà đầu tư, khách hàng và đối tác.