Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Purpose of the position
The Business Support Specialist will work on multiple project teams simultaneously, co-op with Project Specialist for a small shipment of project or a portion of a large project. Main responsibilities focus on project management details, customer service, systems input and follow up actions that maximize project outcomes.
Main Duties & Responsibilities
• Receiving information about awarded shipment from Project team & handle it (information including cost, sell, payment term, INCO term etc.
• Working with airlines / carriers as tracing cargo, received AN/DO or place booking under nominated contract rate
• Working with customers closely for shipment arrangement & required documents
• Coordinate with vendors to arrange shipment and prepare requirement document to Carrier/Airline and Customs office.
• Systems input for cost/sell, cargo details etc
• Issuing B/L (House, Master), AMS, FMC, ISF, Manifest filing, etc
• Arranging payment with subcontractors, support to push customers / oversea for payment collection
• Filing documents as ISO requirement
• Acting as indoor sales for some special clients
• Coordinate with other departments to handle project cargoes.
• Working with Project Sales team to find solution & solving problem.
• Report weekly / monthly to Project Manager / Project Director
• Follow another assigned tasks from Project Director
“To ensure all Vietnam laws and companies/department/ policies/regulations are followed”
Yêu Cầu Công Việc
• University Degree/Equivalent & English proficiency
• Technical knowledge: Business experience preferably in the areas of Projects, Windmill, turbine, heavy-lift and out-of-gauge / Oil & Gas /
• Customer services: Sea & Air freight forwarding.
• Site operations & HSE: Used to working with warehouse or in port/sites.
• Problem solving: Practical mindset and solution orientated.
• Maintain good standards and follow agreed procedures.
• Organized.
• Communication: Good communication skills in local and English languages, both oral and written.
• Systems: MS Office computer literate
• CW1 (optional)
• Communication
• Problem Solving
• Customer Service
• Technical
Receive CV in English only
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
- Được thành lập từ 20/08/2008, với khả năng và hướng đi rõ ràng, Sapo nhanh chóng khẳng định được vị trí hàng đầu trong việc xây dựng nền tảng công nghệ hỗ trợ lĩnh vực bán lẻ và TMĐT. Tính đến tháng 1/2023, Sapo đã đồng hành cùng hơn 190,000 Doanh nghiệp và chủ kinh doanh trên hành trình phát triển, trở thành Nền tảng quản lý và bán hàng đa kênh được sử dụng nhiều nhất Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Thể thao
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Tháng 9/ 2013: Sapo mở chi nhánh tại Hồ Chí Minh
- Tháng 4/ 2018: Bizweb và Sapo chính thức hợp nhất trở thành nền tảng quản lý và bán hàng đa kênh Sapo với hơn 47,000 khách hàng
- Tháng 10/ 2014: Ra mắt phần mềm quản lý bán hàng thông minh Sapo.vn
- Tháng 1/ 2014: CYBERAGENT VENTURES - quỹ đầu tư thuộc tập đoàn Cyberagent Nhật Bản đầu tư vào Bizweb
- Năm 2015: Sapo được trao tặng danh hiệu Sao Khuê năm 2015 với hơn 5000 khách hàng
- Năm 2013: Bizweb đã ghi danh vào giải thưởng Nhân tài đất Việt 2013 với hơn 4000 khách hàng
- Năm 2012: Bizweb được trao tặng danh hiệu Sao Khuê năm 2012 với hơn 2000 khách hàng
- Năm 2010: Sapo cho ra mắt giải pháp bán hàng trực tuyến Bizweb
- 2008: Công ty được thành lập
Mission
Ngay từ khi thành lập, Sapo đã xác định cho mình sứ mệnh “Làm cho việc bán hàng dễ dàng hơn”.