Mô tả công việc
The Content Creator is responsible for developing captivating ideas and content that resonates with audiences across various platforms. From concept development and pre-production planning to production and post-production editing to you will be responsible for bringing the brand vision to life through visually compelling stories. The primary role will focus on content creation but will also collaborate with other business units within the company. This position reports directly to the Marketing & Communications Manager APA.
ESSENTIAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES
• Conceptualize, develop and edit internal content to keep employees informed and engaged.
• Conceptualize, develop and edit external marketing content to support the Marketing Strategy.
• Support the Marketing & Communications Manager in developing a Social Media (LinkedIn, Facebook, TikTok,...) concept and creating a consistent still imagery, video content & copies.
• Ensure a consistent message across both internal and external channels and a storytelling that meets the company's values.
• Familiarize yourself with market trends in all countries of Asia Pacific, stay on top of industry, marketing & technology trends to ensure relevancy & to support creative brainstorming sessions
• Keep audience attention by improving successful campaigns, retiring irrelevant content, and testing new concepts.
• Test & try content creation with newest AI technologies and develop new ideas while using current relevant AI resources
• Perform all other duties as assigned.
Yêu cầu công việc
• Bachelor's degree in Production, Digital Media, Marketing, or a related field.
• 2-4 years of experience in Production, Content Creation, Marketing, or a related field.
• Strong storyteller with a creative mind that can envision a final piece from an initial concept discussion.
• In-depth knowledge of digital media platforms, and other distribution channels.
• Expertise in Adobe Creative Suite, After Effects, Canva and other relevant software.
• Expertise in Video editing tools such as Adobe Premiere, Davinci Resolve Studio or similar tools.
• Excellent Communication and collaboration skills with the ability to work effectively in a team environment.
• Excellent project management and organizational skills, with the ability to prioritize tasks and meet deadlines.
• Strong problem-solving skills, with the ability to use data to drive content decisions.
• Strong attention to detail and commitment to quality.
• Ability to generate original and innovative ideas.
• Strong experience with video, audio, and photo equipment.
• Experience with automation and AI, such as ChatGPT is a plus.
Quyền lợi được hưởng
Attractive salary and bonus; 13th salary
Chăm sóc sức khoẻ
Annual Health Check, Private Health Care, Outing trip
Đào tạo
Training
Vào năm 2012, TẬP ĐOÀN CENTRAL RETAIL VIỆT NAM bắt đầu hoạt động kinh doanh tại Việt Nam với lĩnh vực thời trang. Chỉ sau 10 năm hoạt động, Central Retail đã từng bước phát triển và thay đổi hoạt động thương mại bán lẻ tại Việt Nam.
Ngày nay, công ty tự hào tiếp đón trung bình 175,000 lượt khách mỗi ngày tại hơn 340 cửa hàng & trung tâm thương mại trải dài khắp 40 tỉnh thành trên cả nước, với tổng diện tích bán lẻ lên đến hơn 1,000,000 mét vuông, tạo công ăn việc làm cho khoảng 15,000 người lao động tại Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24 cho chính bản thân và gia đình theo quy định của công ty
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Party kỷ niệm công ty, sinh nhật sếp, tiệc cuối năm, các ngày sự kiện….
Lịch sử thành lập
- Năm 2012, Hoạt động tại Việt Nam với các nhãn hàng thời trang
- Năm 2015, Mua lại Nguyễn Kim và Hợp tác với Lan Chi
- Tháng 4/ 2016, Mua lại Big C Việt Nam
- Năm 2017 - 2018, Ra mắt các nhãn hàng riêng như Kubo, hello beauty, look Cool
- Tháng 1/ 2018, Ra mắt mô hình trung tâm thương mại GO! tại Việt Nam
- Năm 2019, Tái định vị thương hiệu Big C thành GO! và tập trung chiến lược đa kênh
- Năm 2021, Mở thêm 3 siêu thị GO! mới và ra mắt cửa hàng mini go! đầu tiên
- Năm 2022, Mở thêm 1 siêu thị GO! mới và ra mắt siêu thị Tops Market đầu tiên theo khái niệm mới về Tops tại Việt Nam
Mission
- Central Retail làm cho cuộc sống của khách hàng dễ dàng hơn nhờ vào đội ngũ nhân viên nhiệt huyết, được trao quyền, tương tác hiệu quả trên nền tảng hợp tác và tư duy khởi nghiệp.
Review Central Retail Vietnam
Môi trường chuyên nghiệp(GL)
Môi trường không lành mạnh(GL)
Môi trường thì còn tùy bạn làm bộ phận nào nữa. Mình thì thoải mái, đi muộn về sớm tí cũng không sao, Buyer sẽ được cấp lap miễn phí, sếp ok(Fb)