We are looking for an experienced Channel Sales Manager (South Vietnam) to be based in Ho Chi Minh City. As part of the Software Sales team, lead and execute industry focused, consultative and value-added software sales engagements through business partners with customers and prospects.
Key Responsibilities:
- Lead the assigned partners to achieve their business targets of selling Siemens Industry Software on a broad portfolio of PLM/MOM solutions by:
- Create the strong business plan together with the assigned partners.
- Work closely with the partners to execute the activities as their plans.
- Work with Marketing to ensure pipeline coverage.
- Ensure sales forecast accuracy, and ensure updates are applied to SFDC, for the portfolio of Partners.
- Help coach Partners through co-selling and sales competency enablement to advance sales cycles.
- Work with Partners to understand enablement requirements to maintain current abilities and extend into new identified opportunities, create an enablement plan with each partner.
- Coordinate the delivery of enablement plan, sales training, business operations development, technical training, and marketing development.
- Proactively recruits new qualifying partners.
- Support the Partner to meet compliance and quality standards required by Siemens.
- Bachelor's Degree in Engineering, Computer Science or Business Administration.
- Minimum 10 years of channel sales experience in a business-to-business sales environment with a proven track record of success, existing partner relationships.
- Software company background is preferred.
- Must have a Manufacturing domain experience.
- Excellent communication in English.
- Any additional languages except Vietnamese would be an advantage.
Why us?
Working at Siemens Software means flexibility – Choosing between working at home and the office at other times is the norm here. We offer great benefits and rewards, as you’d expect from a world leader in industrial software.
Siemens Software, Transform the everyday.
#SWSaaS
Công ty Cổ phần Đầu tư Thương mại Phát triển Nhất Tín (gọi tắt là “Nhất Tín Logistics”) được thành lập ngày 02 tháng 06 năm 2014 với sự tham gia của các cổ đông đầy nhiệt huyết trong lĩnh vực Chuyển Phát Nhanh – Logistics.
Chúng tôi cung ứng Dịch vụ bưu chính trong phạm vi nội tỉnh, liên tỉnh và Quốc tế được Bộ Thông tin và Truyền thông cấp phép, trong đó lĩnh vực phục vụ chính của Công ty là nhận và chuyển phát tận nơi: Thư báo, Bưu phẩm bưu kiện, Hàng mẫu, Tài liệu khoa học kỹ thuật, Chứng từ Thương mại hồ sơ thầu… Hình thức nhận tận nơi và phát tận nơi (Door to Door), ngoài ra chúng tôi còn cung cấp dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ, vận chuyển đường sắt, vận tải đường biển, khai báo Hải quan, cho thuê kho bãi và lưu kho… Đặc biệt là vận chuyển hàng Thương mại điện tử e-Logistics (phát hàng thu tiền – COD).
Với thái độ tự nguyện mong muốn chạm tới cảm xúc từng khách hàng.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2014
Mission
Hình thức nhận tận nơi và phát tận nơi (Door to Door), ngoài ra chúng tôi còn cung cấp dịch vụ chuyển phát nhanh đường bộ, vận chuyển đường sắt, vận tải đường biển, khai báo Hải quan, cho thuê kho bãi và lưu kho
Review Nhất Tín Logistics
Đãi ngộ bìn thường nhưng đồng nghiệp thân thiện, thu nhập ổn
Công ty tốt, rõ ràng trong chính sách rõ ràng hơn rất nhiều, hưởng đầy đủ chế độ đúng luật
Đồng nghiệp vui vẻ nhưng phúc lợi kém, không học hỏi được nhiều