Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
1. Financial planning and analysis: 20%
· Act as a business partner and support the management team in business decisions;
· Collaborate with senior management to set financial goals, objectives and budgets in line with overall business objectives;
· Prepare monthly, quarterly and annual financial reports in accordance with regulatory requirements, both VAS and IFRS standards;
Prepare and structure finance functions to be ready for IPO and future listing;
Establish and maintain good relationships with banks, lenders, investors and strategic partners.
2. Project financing: 30%
Conduct credit assessments of buyers;
Structuring the financial terms of Power Purchase Agreements (PPAs) and Direct Power Purchase Agreements (DPPAs) with potential buyers;
Develop detailed financial models for renewable energy projects, including cash flow forecasts, NPV, IRR and ROI analysis; and present the final results to the Management Team for investment decisions;
Identify CAPEX plans and funding needs for debt/equity financing for each project;
Establish processes for project budgets & control and accountability for all cost management activities in projects;
Build close relationships and continuous communication flow with all project stakeholders to ensure project funding targets and timelines are met;
Responsible for optimizing the financial returns of renewable energy projects.
3. M&A and Capital Raising: 30%
Work closely with the Chief Investment Officer (CIO) to evaluate and advise on potential mergers and acquisitions and other strategic opportunities;
Support the CIO in due diligence processes, including financial modeling, financial analysis, deal structuring, capital raising including equity financing, debt financing;
Identify deal breakers early to make the best use of the company’s time, people and financial resources.
4. Tax and Compliance: 10%
· Ensure compliance with tax laws and regulations;
· Coordinate with external tax advisors and authorities as needed.
5. Team Leadership and Development: 10%
· Lead and mentor the finance team, fostering a culture of excellence and accountability;
· Provide guidance and professional development opportunities, training for finance staff;
· Attract and recruit top talent in the industry to join.
Yêu Cầu Công Việc
At least 6+ years of experience in finance leadership roles;
· Proven broad financial background (investment, trading, valuation, capital markets, control, financing) in senior positions;
· Experience in a project-oriented environment will be a major advantage;
· Proven track record of successfully participating in and completing capital markets financing and M&A transactions;
· Proven leadership, confidence and ability to motivate staff;
· Exceptional communication skills, resilient and highly motivated, with an entrepreneurial mindset and the ability to work with international stakeholders.
Demonstrated track record of successful mergers, acquisitions, investments, financing (M&A) transactions
Fluent communication and negotiation skills in English
Ability to work under pressure and travel frequently
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 27 - 45
- Lương: Trên 30 Tr VND
Navigos Group tự hào sở hữu những thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực tuyển dụng tại Việt Nam, bao gồm VietnamWorks - cổng thông tin tuyển dụng trực tuyến và Navigos Search - dịch vụ tuyển dụng nhân tài cấp trung và cấp cao hàng đầu Việt Nam.
Đến nay, ở cột mốc kỷ niệm 20 năm thành lập và hoạt động tại thị trường Việt Nam, tài sản quý báu nhất mà Navigos Group có được chính là cơ sở dữ liệu ứng viên lớn nhất và toàn diện nhất. Được biết đến nhờ văn hóa dịch vụ chất lượng và luôn lấy con người làm trọng tâm, chúng tôi đã duy trì được vị thế Nhà cung cấp dịch vụ tuyển dụng hàng đầu tại Việt Nam từ khi thành lập vào năm 2002.
Sự tăng trưởng ổn định của công ty đã giúp chúng tôi liên tục thiết lập nên những cột mốc mới - trong đó cột mốc đặc biết nhất là sự sát nhập với en-Japan, một tập đoàn quốc tế đứng đầu khu vực với nhiều chuyên môn về nhân sự và tuyển dụng
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chính sách bảo hiểm xã hội, bảo hiểm y tế, bảo hiểm thất nghiệp,….
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn cá nhân 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hằng năm
- Teambuilding
- Các hoạt động vui chơi giải trí, thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2002
Mission
- Luôn nghiên cứu, phát triển các giải pháp kỹ thuật công nghệ mới nhằm phụ vụ và đem lại sự hài lòng đến Quý Khách Hàng.
Review Navigos
Có sự training nhưng môi trường làm việc không thân thiện, phúc lợi kém
Môi trường tạm ổn
Không có sự phát triển