Mô tả công việc
I. Job Purpose:
Manage Account Receivable (AR) team:
- Ensure the collections of all kinds of receivables effectively. Lead account receivable team to meet the company’s KPIs and issue the VAT invoices properly.
II. Job Accountabilities:
1. AR process:
- Lead account receivable team to monitor closely receivable and debt collection in time from suppliers (work with suppliers for collection of income for examples: incentives, supports, promotion, ATM fee, branding fee...).
- Understand clearly & control the tracking system of all the trading terms of all suppliers, follow up with Merchandising (or any relevant department) on any changes of trading terms/ all kind of supports.
- Follow & align with Merchandising Dept. (or related Departments) on payment terms data of purchasing contract to control invoice checking and posting invoices in the systems correctly and timely within the report deadline, to control all related promotion and support schemes from all suppliers.
- Validate and control Vendors’ master data. Track and control all kind of Account Receivable Reporting on financial system.
- In charge to review and submit reports relating to monthly incomes, sales, overdue debts or ad-hoc reports to line managers or above as request.
- Establish performance indicators related to receivables for debt collection performance validation/ability. Proactive to propose and recommend effective and feasible debt collection methods.
- Maximize automation in data processing and reporting together with minimizing manual calculations while ensuring compliance with accounting principles, standards and applicable tax regulation.
2. Output VAT tax report:
- Summary and supervise issuing VAT invoices for sales record entries / trading & service income entries in the financial system correctly and on timely basis. Responsible for monthly total VAT output report of sales and incomes to the related tax accounting function.
- Understanding and keep tax tracking on online portal, in charges of all kinds of company’s invoices adjustments, cancellation and replacements and any other related of company’s invoicing.
3.Other tasks:
- Train & coach to the team members about new regulations, departmental & company policies. Allocate works to team and monitor/validate their performances. Guide and share experience to colleagues.
- Review and improve process/ system to increase performance and reduce workload for team.
- Work with internal partners to resolve all the issues relating to internal/ external, authorities in related matters.
- Prepare Company’s policies / standard procedures relating to Account Receivable and provide action plans of controlling point for mistake prevention / detection to ensure proper procedure implementing.
- Store the documents according to company regulations.
- Other tasks appointed by line manager or above.
Yêu cầu công việc
- University Degree in Accounting major.
- Minimum 3 years relevant working experience in the same position.
- Good sense in controlling and business acumen. Strong experience and knowledge in tax & other local regulations and strong leadership skill.
- Computer literate with knowledge of Microsoft Office, spreadsheets, and accounting systems/software.
- Excellent interpersonal skills, resourceful with positive working attitude, able to work independently and possess a high level of responsibility and commitment.
- Spoken and written English skills as a plus.
Quyền lợi được hưởng
- Competitive salary
- 13th salary
- Insurance: Social Insurance + Premium health insurance for employees
- Annual leave: up to 15 days/year
- Yearly health check, performance evaluation to revise salary
- Employee engagement activities
Thành lập và đi vào hoạt động tại thị trường Việt Nam từ năm 2008, với vị thế là nhà bán lẻ tiên phong với mô hình hiện đại phong cách Hàn Quốc, CÔNG TY CỔ PHẦN TRUNG TÂM THƯƠNG MẠI LOTTE VIỆT NAM hiện điều hành 14 siêu thị trải dài khắp các tỉnh thành Việt Nam. Tiên phong với mô hình bán lẻ hiện đại, LOTTE Mart giới thiệu đến người tiêu dùng danh mục hàng hóa đa dạng hơn 50,000 mặt hàng từ thực phẩm, đồ gia dụng, thời trang, điện máy… có chất lượng vượt trội, giá cả hợp lý và dịch vụ chuyên nghiệp, tận tâm; hơn 2.100 sản phẩm nhãn hàng riêng trong đó có nhiều sản phẩm đã từng gây tiếng vang tại thị trường Hàn Quốc, góp phần nâng cao sự tiện dụng và tạo ra những trải nghiệm mua sắm thú vị cho người tiêu dùng Việt Nam, bao gồm: các gian hàng ẩm thực, vui chơi, giải trí, không gian văn hóa nghệ thuật cuối tuần, tham gia các chương trình hoạt náo thú vị tại các siêu thị LOTTE Mart trên toàn quốc…
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chính sách như BHYT, BHXH, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Ngày hội gia đình, tổ chức sinh nhật, mùng 8/3 cho chị em
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, LOTTE Mart Quận 7 (TP.HCM) ra đời, từ đó, LOTTE Mart được xem là một trong những nhà bán lẻ nước ngoài đầu tiên góp mặt tại Việt Nam và phát triển thành công đến ngày nay.
- Tháng 4/2018, LOTTE Mart cho ra mắt cửa hàng tiện lợi đầu tiên tại tòa nhà PICO Cộng Hòa, cung cấp các sản phẩm phục vụ nhu cầu tiêu dùng hằng ngày, đặc biệt với sự tập trung định hướng vào dinh dưỡng bữa ăn hằng ngày, cửa hàng tiện lợi SPEED L của LOTTE Mart mang tới những giải pháp hoàn hảo cho người bận rộn, vừa tốt lại vừa tiết kiệm chi phí.
Mission
Công ty CP Trung tâm Thương mại LOTTE Việt Nam có sứ mệnh đáng tin cậy làm hài lòng khách hàng bằng cách cung cấp các sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao, đồng thời tạo ra một môi trường mua sắm an toàn và lợi ích.