We are looking for the role of Account Executive from middle to senior level who liaises closely with clients throughout campaigns/projects and be able to execute projects strategically & excellently at an easy to high level with support from Account Supervisor to deliver optimal performance for clients.
I. Job Description
- Project Management:
- On top of multi-project and manage overall client portfolio under support from Account Supervisor.
- The project type varies from creative / content to media performance & IMC Campaign.
- Provide directions for teams to execute projects and manage on top performance, risk management, client status management.
- Supervise the day-to-day operation of the project team to meet KPI and Objectives.
- Able to lead 2-3 projects at complex level simultaneously.
- Solution Provider:
- Understand and provide marketing solutions to clients in order to deliver project objectives and KPIs:
- The solutions include creative concept and branding, content and media performance.
- Understand client vertical knowledge and product and marketing.
- Manage client expectations to ensure timelines, progress, budget, and client deliverables, while achieving the expected profit for the company: The client working with is marketing manager and marketing lead.
- Acting as the main point of contact between client & agency to take the role of supporting and consulting.
- Client Relationships:
- Build and develop strong relationships with client’s team through the proposal & implementation process, ensuring that the solutions we develop meet client needs : The relationship building is from lead to manager level of client.
- Provide professional support to maximize customer loyalty.
- Respond to inquiries and resolve issues to the customer’s satisfaction reach 65% NPS KPI.
- Bachelor’s Degree – prefer: Advertising, PR, Marketing or Communications major.
- At least 2 years of experience in Account Executive/Digital Planner/Planner or similar role at advertising/creative/digital agency, or Marketing Executive/Brand Executive or similar role at client side.
- Good business acumen and solid knowledge of various verticals have experience in managing project campaign budget and managing P&L
- Experienced in the production category including Social AWO, Digital Performance, Social Outreach or IMC Campaign…
- Participate in project implementation from meeting customers until the end of the campaign. Candidates with experience implementing projects in the industries of Health Care, Beauty, Cosmetics and FMCG are a plus point.
- Proficient project management and must be effective at multitasking, time management, strategic and innovative thinking.
- Have the capability to analyze and execute well under pressure.
- Strong relationship building and engagement skills
- Salary: 13,000,000 gross – 15,000,000 gross.
- Annual leave, insurances will be following to Vietnam Law and as company's regulations.
- Periodic health check at a leading international hospital.
- Health insurance (PVI)
- Providing Macbook as a working tool during the working process
- Exciting annual trip, team building party, monthly birthday event and team activities.
- Dynamic working environment, young colleagues, trained periodically and updated with the latest trends in Digital Marketing.
- Participate in specialized skill training and marketing course.
- Working time: Full-time (9:00 – 18:00), Monday to Friday.
- Work at 12A Floor, Long Tower 101 - 103 Nguyen Cuu Van St., Ward 17, Binh Thanh District, Ho Chi Minh City, Viet Nam.
- Cover letter + CV.
- Link Facebook, Instagram, Linkedin and others social accounts (if any).
- Portfolio
Được thành lập năm 2004, Công ty cổ phần sữa quốc tế (IDP) có trụ sở và nhà máy chế biến các sản phẩm sữa đặt tại hai địa danh có nguồn nguyên liệu lớn của nước ta. Nhà máy sữa Chương Mỹ cách trung tâm thủ đô Hà Nội 25 Km về phía tây. Và nhà máy Sữa Ba Vì tại xã Tản Lĩnh, Huyện Ba Vì, Hà Nội đã đi vào hoạt động từ đầu năm 2010.
Ngay từ những ngày đầu bước vào hoạt công ty đã thực hiện đầu tư mua sắm lắp đặt dây chuyền sản xuất sữa hiện đại, công nghệ tiến tiến từ các hãng nổi tiếng trên thế giới như: dây truyền chế biến sữa của tập đoàn APV Âu Châu, dây chuyền thiết bị đóng gói khép kín của tập đoàn Tetra Pak Thuỵ Điển. Đây là hệ thống dây chuyền thiết bị công nghệ vào loại hiện đại bậc nhất tại Châu Á và Thế Giới.
Dòng sản phẩm chủ đạo của công ty đưa ra thị trường mang thương hiệu "Ba Vì" bao gồm: sữa tươi tiệt trùng, sữa tươi thanh trùng, sữa chua ăn Ba Vì. Ngoài ra còn có các dòng sản phẩm khác như: sữa tươi tiệt trùng z'Dozi nhiều hương vị, sữa thanh trùng Purina...
Các sản phẩm của Công ty IDP đã được Ủy Ban Nhân Dân Thành Phố Hà Nội công nhận là “Sản phẩm Công Nghiệp chủ lực” của Thành Phố. Tháng 3 năm 2010 thương hiệu sữa Ba Vì đã được tổ chức Trade Leaders Club có trụ sở tại Madrid, Tây Ban Nha quyết định trao cúp và giấy chứng nhận giải thưởng Europe Golden Award for Quality (Giải thưởng Cúp Vàng Châu Âu về Chất lượng).
Lễ trao tặng cúp vàng và chứng nhận có sự tham dự của các Đại sứ quán và các doanh nghiệp đến từ hơn 30 Quốc gia trên toàn Thế giới.
Sản phẩm của công ty chủ yếu được tiêu thụ tại thị trường Việt Nam và đang thực hiện những hoạt động xúc tiến để đưa sản phẩm xuất khẩu sang thị trường các nước trong khu vực Đông Nam Á.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2004
Mission
- Đối với xã hội:Hài hòa lợi ích doanh nghiệp với lợi ích xã hội, tích cực cùng cộng đồng xây dựng môi trường sống bền vững.
- Đối với nhân viên: Xây dựng môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động, sáng tạo và nhân văn, tạo điều kiện thu nhập cao và cơ hội phát triển cho tất cả nhân viên.
- Đối với cổ đông & đối tác: Đề cao tinh thần hợp tác cùng phát triển, cam kết trở thành “Người đồng hành số 1”
của các đối tác và cổ đông; luôn gia tăng các giá trị đầu tư hấp dẫn và lâu dài. - Đối với thị trường:Cung cấp các sản phẩm với chất lượng quốc tế và phù hợp với con người Việt Nam. Áp dụng công nghệ tiên tiến phối hợp với giải pháp dinh dưỡng mang tính tự nhiên nhất để thỏa mãn tối đa nhu cầu dinh dưỡng của khách hàng.