As an Accountant cum Admin, you will play an important role in ensuring smooth financial operations and administrative support within our organization. You will manage key accounting activities, support internal teams with requests, and contribute to the success of company events and operations through effective logistics and vendor coordination. This role suits a detail-oriented professional with strong accounting expertise and operational agility.
Responsibilities:
Accounting:
- Assist in managing external bookkeepers and tax advisors to ensure accurate and up-to-date bookkeeping for monthly closings
- Oversee day-to-day accounting operations, including:
- Checking vouchers, contracts, and payment records to ensure all necessary documents are requested, collected, and compiled
- Organizing and storing required documentation to facilitate proper bookings and ensure compliance with current accounting/tax regimes and company procedures
- Handling electronic payment transactions for operational payments and supporting respective country managers
- Overseeing invoicing and revenue collection in collaboration with in-country teams
- Reconciling and reviewing transactions in the Accounting System
- Prepare Tax declaration and finalization, value-added tax (VAT), foreign contractor tax (FCT), corporate income tax (CIT), and other regulatory filings (e.g., statistical, DPI, and other reports)
- Manage the audited year-end financial process in cooperation with external auditors
- Prepare special evaluations and reports for founders
- Other tasks assigned by the manager
- Support employee requests, including reimbursements and documentation
- Assist in managing administrative tasks in collaboration with the office manager in Vietnam
- Provide operational support, including logistics planning for events, vendor selection, and procurement
Requirements:
- Minimum of 4 years of relevant experience in accounting or finance
- Fluent English skills in all skills
- Strong background in accounting, with preference for candidates with experience in a Big Four firm or a technology company
- Excellent organizational and multitasking skills
- Strong problem-solving skills and a proactive, "can-do" attitude
- Careful, patient, and have a sense of responsibility at work
- Familiarity with financial software and reporting tools is a plus
- Three days remote every week and four full remote weeks per year
- Gold level Health Insurance coverage from Bao Viet Insurance, a yearly complete Health Check and social insurance
- All office benefits and full salary during probation
- Flexible working time starting anytime up to 10 AM working Monday - Friday with no overtime and a long lunch break
- Allowance for everything: meals, parking, petrol, along with unlimited snacks and nice coffee every day
- Choose from a brand-new Mac or PC device
- Salary review twice a year with opportunities for promotions and spot awards
- 12 days annual leave per year, with all days not taken paid out in cash, plus 2 sick leave days
- Yearly Training Budget up to 5 million VND per staff. On top of that, Professional coaching program, buddy system, tech talks, agile sessions, and 1on1 private English classes are available
- Yearly company trip, monthly activities, and other Celebrations for special days in the year, such as Women's Day, YEP, and Christmas
- Employee-led clubs within the company; games teams, sports teams, etc
- Modern open-space office with comfortable workspace, a PS5 games room, and chill-out areas
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái