Objectives
- This position is responsible for overseeing end-to-end planning activities, which include collaboration with multiple high level stakeholders such as the Regional Sales Director, Marketing Managers, and Senior Logistics Leaders. The Demand Planning role encompasses all forecasting activities related to products, geographical regions, and sales areas.
- The Demand Planner is tasked with creating and maintaining forecast models for retailers (GT), integrating business intelligence and forecast data gathered from sales, marketing, finance, retailer replenishment analysts, and other sources. This role serves as the talent pool for Senior Demand Planner and Demand Planning Manager positions within the organization.
- As the integration point into the sales and commercial organization, the Demand Planner is responsible for basic forecast modeling. This position leads the monthly dialogue with key counterparts in Sales, Commercial and Marketing regarding their respective customers and products.
Scope of Work
- Develop effective forecast models based on demand patterns.
- Collaborate closely with Sales to incorporate changes or business opportunities into forecasts.
- Manage the end-to-end planning process as part of the Integrated Business Planning (IBP) cycle by working with stakeholders such as Sales, Marketing, and Sourcing to develop the consensus plan (Tactical/Operational forecasts).
- Communicate the plan and monitor the execution performance.
- Continuously monitor and propose and implement solutions to improve demand forecast accuracy.
- Effectively communicate forecast and inventory estimations to management.
- Monitor and report on significant changes in sales forecasts, budgets, and business strategies.
- Conduct monthly forecast maintenance.
- Address demand-related issues promptly and effectively.
- Create models and tools for demand forecasting.
- Develop reports and dashboards for performance management, analyzing business trends and insights to improve the overall demand planning process and forecast quality.
Requirements
- Proficiency in SQL and Power BI, with a willingness to learn or enhance coding skills in these languages.
- Preferably 3 or more years of experience, with a minimum of 1 year in IBP, S&OP, Demand Planning, or Demand Forecasting.
- Experience in FMCG is a plus.
- Excellent communication skills and business acumen with the ability to drive cross-functional teams.
- Strong analytical skills with the ability to collect, organize, analyze, model, and interpret data.
BENEFIT AND PERKS
Salary & Allowances
- 13-month salary with annual performance bonus, project incentives, sales incentives (based on position)
- Lunch allowance: 730.000 VND/month
- Special occasion bonus: 3.500.000 - 5.000.000 VND/year
- Annual leaves: Up to 20 days/year (based on levels)
- Health: Social insurance, PVI premium, yearly health check at Vinmec
- Vacation: 3-5 nights at Vinpearl per year (based on levels)
- Education: 10% - 30% tuition fee deduction for children at VinSchool (based on levels)
- Laptop, screen and other needed facilities/accounts/tools for work
Career Growth
- Yearly salary review and promotion
- Diverse career path: Management or Expert and functions rotation opportunity
- Free learning sources in Udemy, Coursera, O'relly platforms; internal workshop, certification sponsorship, and exclusive mentoring from C-levels
- Recognition and awards at team and organizational levels.
Working Environment
- Open & collaborative working space foster both individual focus and teamwork activities
- Young, dynamic, and collaborative working atmosphere
- Unwind zones: gaming, table tennis, yoga, gyms, bath rooms, sleep corner.
- Quarterly/yearly teambuilding & engaged internal events.
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái