Mô tả công việc
This a position that is responsible for handling daily operation of the company’s product across the country and the world.
Specific Accountabilities are include but not limited:
• Customer engagement in meeting and solution.
• Other tasks and duty as per the assignment of OM.
• Formulate and implement Standard Operating Procedures (SOPs) for clients.
• Maintain and expand client relations through customer service efforts.
• Follow up and offer service to the customers.
• Daily operation task including sea freight, logistics and back up for the airfreight part, from booking acceptance through to invoicing and job completion as well as problem solving/solution.
• Cooperate with BD team in visiting customers and developing new customers, new trade lane, new service through the nomination customer but not limited of the free hand local clients.
• Engagement with BD teams for major RFI/ RFQs personally and/or by providing resources.
• Tracking of shipments and providing status reports, communicating all shipment delays and issues to clients and/or overseas offices.
• Prepare quotations for clients, potential clients, overseas/interstate offices.
• Retrieve rates from shipping lines, airlines, vendors and overseas offices.
Yêu cầu công việc
• 2 years or more experience in working in a logistics/freight forwarding environment
• Team working.
• Experienced in tools such as Cargo Wise, MS Excel/PPT/SharePoint etc.
• Knowledge of developing, positive thinking.
• Good knowledge and experience of airfreight, sea freight, logistics are the plus.
• Written and spoken English, Mandarin is plus.
• Customer/ BD/ Operations Engagement
• Multicultural people management
• Sound presentation and communication skills
• Developing solutions for major customers
BENEFIT
• Competitive salary, good
Quyền lợi
Competitive salary, good benefit and bonus.
and bonus.
Priority to start working immediately.
Good working and fair environment, promotion opportunity.
• Good working and fair environment, promotion opportunity.
• Priority to start working immediately.g
Cập nhật gần nhất lúc: 2025-01-03 02:20:03
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái