Role Overview
Own eB2C channel strategy, includes digital marketing, e-site merchandising, partnerships strategies, and oversee the channel P&L and drive eB2C business growth
What You’ll Be Doing
- eB2C Channel Strategy: Develop and own comprehensive eB2C digital channel strategies by collaborating with Marketing and EB2C leadership team, incooperating digital marketing, 6Ps (Product, Pack, Price, Place, Promotion, Proposition), site merchandising, eCommerce media and partnerships to enhance online sales presence, customer engagement and sales
- Channel P&L Management: Take full ownership of the channel P&L management and optimization by building, monitoring effectiveness and working closely with eB2C Key Account & e-Store Management team to ensure financial targets are met and profitability is maximized.
- Commerce Planning: Drive buyer growth through targeted digital selling and marketing strategies by leading segmentation and personalized selling and marketing campaigns to enhance consumer engagement.
- Channel Growth: Identify expansion opportunities and optimize channel performance by implementing innovative solutions to drive sustainable growth and increase market share.
- Channel Capability: Spearhead the development and execution of channel capabilities to enhance performance, improve operational efficiency, and drive sustainable growth.
- Team development and Cross-functional collaboration: Provide leadership and mentorship to eB2C Strategy and Planning team, foster a culture of innovation, collaboration, and continuous learning and drive effective cross-functional collaboration at all levels to drive common agenda
- Stay updated of industry trends, market changes, and best practices to continuously optimize strategies and maintain a competitive edge
- Other tasks assigned by line manager
- 3-5 years of experience in similar role with proven experience in E-Commerce.
- Proven track record of success in developing and implementing eB2C digital channel strategies.
- Strong expertise in digital marketing, site merchandising, partnership management, and channel P&L analysis.
- Excellent leadership, strategic thinking, and communication skills.
- Ability to drive cross-functional collaboration, influence stakeholders, and lead high-performance teams.
- Demonstrated ability to drive growth and achieve results in a competitive market environment.
- Adaptability to work in a fast-paced, ambiguous environment and ability to prioritize tasks effectively.
For further information about the role . Apply today at: https://forms.office.com/e/sq7HVgVKyd
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái