Job Summary
The Data Analysis Supervisor is responsible for overseeing data analysis related to legal compliance and operational efficiency, utilizing tools like Excel and Power BI to generate insights and reports. This role involves collaborating with various departments to ensure adherence to regulations, optimizing data management systems, and providing training to team members. Prefer candidates with 3-5 years of experience in data analysis, legal support, or compliance, especially in the FMCG sector.
Job Responsibilities
Data Analysis:
- Analyze and synthesize data related to legal and compliance issues across the Company/Departments.
- Use analytical tools (such as Excel, SQL, Power BI, etc.) to collect, process, and analyze data, creating detailed reports to support decision-making processes.
- Assess and optimize the current information system to ensure effective and secure data storage and processing.
- Propose and implement system improvements to enhance performance and data security, connecting to the Group’s common data system.
- Provide data and analysis to support the Company's compliance activities according to legal regulations and internal policies.
- Collaborate with the Internal Control Department and the Legal Department in analyzing, assessing, and monitoring compliance risk systems, proposing measures to mitigate these risks."
- Design and develop reporting dashboards for relevant departments.
- Communicate information and analysis results to the Legal & Compliance Director and other departments clearly and accurately.
- Guide employees in using tools and information systems for compliance and legal work.
- Update standards, processes, and policies related to information technology, data security, and analysis.
Skills
- Business English
- Data Analytics
- MS Excel
- MS Power BI
- Regulatory Compliance
- Dispute and Legal Risk Management
- Database Design & Management
- Project Management
- Consumer Centricity
- Ownership
- Passion for winning
- Purposeful Leadership
- Business Acumen
- Learning Agility
- Dealing With Ambiguity
- Vision & Strategy
- Talent Catalyst
- Leading The Change
- Integrity & Trust
- Stakeholder Management
- Collaboration
- Planning
- Problem Solving
- Result Driven
Bachelors in Information Technology or Law
Certifications
Ability to travel on business trips
FMCG
Manufacturing
Commerce
Được thành lập từ năm 2016, Công ty Tài chính TNHH MB Shinsei (Mcredit) là công ty tài chính liên doanh giữa Ngân hàng TMCP Quân đội (thuộc MB Group) và Ngân hàng SBI Shinsei (Nhật Bản).
Nhất quán với chiến lược kinh doanh “Khách hàng là trung tâm”, Mcredit cung cấp các giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Mcredit đã nhận được giải thưởng “Công ty Tài chính tiêu dùng tốt nhất 2022” (The Global Economics bình chọn), “Công ty Tài chính tiêu dùng tiêu biểu năm 2021” (Tập đoàn Dữ liệu Quốc tế IDG và Hiệp hội Ngân hàng Việt Nam ghi nhận), sản phẩm vay TikTak vào “Top 10 sản phẩm tài chính số - dịch vụ tin dùng 2022”, được Fitch Ratings đánh giá “triển vọng tích cực” vào năm 2022..v..v..
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Bảo hiểm MIC
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding hàng tháng
- Thể thao
- Happy hour
Lịch sử thành lập
- Năm 2016, Công ty được thành lập
- Năm 2016, Ra mắt thương hiệu Mcredit
- Năm 2016, Ngân hàng Shinsei tham gia vào Mcredit
Mission
KIẾN TẠO GIẢI PHÁP TÀI CHÍNH PHỤNG SỰ CON NGƯỜI
Phát triển giải pháp tài chính thuận tiện cho khách hàng bằng ứng dụng công nghệ số thông minh, chiến lược sản phẩm toàn diện và trải nghiệm khách hàng tốt nhất.
Review Công ty Tài chính MB Shinsei (Mcredit)
Môi trường làm việc khá thoải mái
Công việc nhàn hạ
Môi trường rất thoải mái