We believe in making a real impact with our marketing efforts, adding true value for our potential customers. That's why we're on the hunt for a vibrant and fearless Marketing Specialist, bursting with passion and ready to take our marketing activities to the next level! If you're up for the challenge and eager to make a difference, we want you on our team!
What we expect you to perform
- Develop, implement, and refine comprehensive, multi-channel campaign strategies (email, socials, ads...) for demand generation; coordinate with all stakeholders, document campaign plans, and monitor their execution.
- Enhance demand capture by improving customer experience and utilizing appropriate tools.
- Create co-marketing campaigns with partner networks across various channels, including digital, social media, and events.
- Collaborate with the event marketing team to research and identify third-party conferences, sponsored events, and hosted partner activities; manage timelines and deliverables to ensure seamless execution, leading to qualified opportunities and sales pipeline growth.
- Contribute to the content strategy and work with the content marketing team to continuously enhance value for customers.
- Manage and track budgets to ensure effective ROI measurement.
- Successfully prioritize and manage multiple projects simultaneously, meeting deadlines and staying within budget.
Who you are
- At least 3 years of full-time experience in marketing, ideally in demand generation and enterprise B2B marketing.
- Excellent written and verbal communication skills in English.
- Passionate about data, with the ability to manage, collect, and report on metrics that drive action and solve problems.
- Keen interest in the latest marketing technologies and their potential to drive demand.
- Possess a positive, can-do attitude that motivates others and aligns with FIRE values.
- Familiarity with systematic testing processes is advantageous.
- Experience with Magento, Shopify, and e-commerce platforms is advantageous.
Why us
Salary: up to 40M Gross
- Seniority bonus, KPI bonus, 13th month salary, birthday gift,...
- No pressure to always get it right; we embrace failure as a learning opportunity within our team.
- Work alongside a talented and diverse marketing team.
- Free tea & coffee & borrow books.
- Office with a great view from 14th, 16th, 18th, 19th and 20th floor and creative workplace design (massage chair, PS5 ...)
- The State statutory holidays and collective activities (team building, picnics, travel, charity activities…) organized by the Company
- Working days are 5 days/week (Monday to Friday)
- Advancement opportunities available
- Other benefits according to the provisions of the Company and the Labor Code.
Được thành lập vào năm 2000, Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ AIA (Việt Nam) (“AIA Việt Nam”) hoạt động trong lĩnh vực kinh doanh bảo hiểm nhân thọ và đầu tư tư tài chính. Hơn 22 năm qua, AIA Việt Nam đã nỗ lực không ngừng, góp phần tạo nên những thay đổi tích cực, giúp người dân Việt Nam được bảo vệ tốt nhất về mặt tài chính và hướng đến cuộc sống Khỏe hơn, Lâu hơn, Hạnh phúc hơn.
Chính sách bảo hiểm
- Thẻ Bảo hiểm chăm sóc sức khỏe
- Quyền lợi hỗ trợ khi sinh con
- Được hỗ trợ các gói Bảo hiểm sức khỏe tại các bệnh viện tiêu chuẩn quốc tế.
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Du lịch nghỉ mát
Lịch sử thành lập
- Năm 2000, AIA Việt Nam được thành lập với Trụ sở chính tại Thành phố Hồ Chí Minh và các chi nhánh tại Hà Nội và có lĩnh vực kinh doanh là bảo hiểm nhân thọ và đầu tư tài chính.
- Năm 2001, khai trương các văn phòng giao dịch tại Cần Thơ, Đà Nẵng, Nha Trang, An Giang, Tiền Giang, Hải Phòng, Đồng Nai, Cà Mau, và Vũng Tàu.
- Năm 2003, AIA Việt Nam tiếp tục mở văn phòng đại lý tại Thành phố Hồ Chí Minh.
- Năm 2004, AIA Việt Nam khai trương văn phòng chi nhánh tại Đà Nẵng, Cần Thơ và các văn phòng tổng đại lý đầu tiên tại Đồng Tháp và Kiên Giang.
- Năm 2005, AIA Việt Nam tiếp tục mở rộng hoạt động thông qua việc mở văn phòng tổng đại lý tại Kon Tum, Hải Dương, Gia Lai và Đắk Lắk.
- Năm 2006, mở văn phòng đại diện tại Bình Định
- Năm 2007, mở văn phòng đại diện tại Tây Ninh và Quảng Ngãi
- Năm 2009, AIA Việt Nam khai trương trung tâm dịch vụ khách hàng kiểu mẫu tại Thành phố Hồ Chí Minh
- Năm 2010, tiếp tục khai trương các trung tâm dịch vụ khách hàng kiểu mẫu tại Nha Trang, Đà Nẵng, Cần Thơ và Quy Nhơn vào năm 2010.
- Năm 2013, AIA Việt Nam có vốn điều lệ là 1.244 tỷ đồng và triển khai chương trình “Khỏe cùng AIA” trên toàn quốc.
- Tháng 8/2014, kỷ lục hơn 111 tỷ đồng phí bảo hiểm mới quy năm được thiết lập đã đưa AIA Việt Nam trở thành một trong 3 doanh nghiệp bảo hiểm nhân thọ đạt được mức doanh số này trong lịch sử phát triển từ trước đến nay tại Việt Nam.
- Năm 2016, AIA Việt Nam vinh dự nhận được bằng khen của chính phủ.
- Đầu năm 2019, AIA Việt Nam vui mừng chào đón khách hàng thứ 1 triệu
- Năm 2021, là doanh nghiệp bảo hiểm nhân thọ duy nhất nhận được giải thưởng uy tín Asian Technology Excellence Awards 2021.
Mission
Mục tiêu của AIA là giúp cộng động có một cuộc sống Khỏe hơn, Lâu hơn, Hạnh phúc hơn. Toàn thể nhân viên AIA làm việc không ngừng nghỉ để có thể mang những điều tốt đẹp nhất đến với khách hàng của mình.
Review Bảo hiểm AIA Việt Nam
Quyền lợi chăm sóc sức khỏe nhân viên rất tốt
Khó mở rộng đối tượng khách hàng
Không có lương cứng