The Recruitment Specialist is responsible for sourcing, selecting, and attracting talent to meet the company's staffing needs. This position requires at least 2 years of experience in recruitment, excellent communication skills, and the ability to work independently as well as in a team.
Key Responsibilities:
Identify Recruitment Needs:
Collaborate with various departments to understand job requirements and recruitment criteria.
Determine and plan appropriate recruitment strategies to meet the company's needs.
Candidate Sourcing:
Utilize recruitment channels such as the company's website, social media, job boards, and other platforms.
Build and maintain a network of potential candidates.
Screening and Evaluating Candidates:
Screen resumes and conduct initial phone interviews.
Organize and participate in face-to-face interviews with candidates.
Assess candidates' abilities and suitability for the positions.
Manage Recruitment Process:
Communicate and track the interview process of candidates.
Ensure the recruitment process is completed within the timeline and adheres to company policies.
Prepare and send job offer notifications to candidates.
Support Recruitment Strategy Development:
Propose and implement effective recruitment strategies.
Monitor and evaluate the effectiveness of recruitment channels and adjust as necessary.
Build Recruitment Brand:
Create and maintain a positive image of the company in the eyes of candidates and the labor market.
Participate in recruitment events and job fairs to promote the company's brand.Bachelor's degree in Human Resources, Business Administration, or related fields.
At least 2 years of experience in recruitment (IT &NonIT)
Excellent communication, persuasion, and relationship-building skills.
Strong organizational, time management, and problem-solving skills.
Proficiency in using online recruitment tools and HR management software.
Ability to work independently and as part of a team.
Prefer candidates with recruitment experience in Information Technology.
Good at English.Competitive salary and attractive benefits package.
Opportunities for career advancement and professional development in a professional working environment.
Training and participation in courses to enhance recruitment skills.
Insurance and other benefits as per company policy.
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ QUỐC TẾ GGS :GGS Việt Nam là đơn vị hàng đầu về các dịch vụ hỗ trợ những du học sinh, người xuất khẩu lao động Việt Nam đang sinh sống tại nước ngoài. Điển hình là những dịch vụ sau:
Nenkin & Hoàn thuế: Dịch vụ lấy Nenkin hàng đầu tại Việt Nam với hơn 5000 hồ sơ mỗi tháng. Luôn đặt sự “Uy tín – Nhanh Chóng – Chuyên Nghiệp” lên hàng đầu.
“GGS – Đồng hành cùng người Việt”
GGS Travel: Top 1 đại lý cung cấp vé máy bay giá rẻ Quốc tế cho người Việt Nam về nước. Luôn cập nhật giá bay, chặng bay về Việt Nam nhanh nhất – giá vẻ luôn rẻ nhất!
“GGS Travel – Cùng bạn trở về!”
Ngoài ra, GGS cung cấp các dịch vụ khác như: GGS68 Entertainment, dịch thuật tiếng Nhật,… Với phương châm luôn hướng tới mục tiêu người Việt Nam ở đâu GGS ở đó.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2018
Mission
-
GGS Việt Nam là đơn vị uy tín hàng đầu tại Việt Nam về dịch vụ hỗ trợ lấy tiền Nenkin, hoàn miễn giảm thuế cho các bạn thực tập sinh, kỹ sư nói riêng và người lao động Việt Nam tại Nhật nói chung.Với phương châm “Khách hàng là thượng đế”, cùng với sự uy tín, tâm huyết và giàu kinh nghiệm; GGS Việt Nam quyết tâm xây dựng hướng tới một công ty thu hút khách hàng nhất trong lĩnh vực lấy tiền Nenkin, Hoàn miễn giảm thuế – nhằm mang lại giá trị và niềm tin nơi khách hàng.“GGS Việt Nam – Đồng Hành cùng người Việt”