Mô tả công việc
As a member of the digital growth team, your role is to leverage consumer data, technology, and media expertise to drive key commercial values for Heineken. Your responsibilities include:
LEAD THE EXECUTION OF HEINEKEN'S UNIFIED CONSUMER ENGAGEMENT PLATFORM (EKOIN) (40%)
Platform Development Management:
Collaborate with internal stakeholders (Brand, Trade, Sales, Tech) to understand top line needs and translate them into platform features and operational processes.
Ensure OTIF execution of key supporting workstreams, including platform tech development, operation SOPs, sale briefs, consumer service & other necessary tasks.
Platform Operations (with support from internal and external partners)
Collect business requirements and set up campaigns on the platform.
Update platform content based on business needs (e.g., campaigns, promotions).
Create and execute engagement and retention content deliveries.
Resolve consumer complaints and questions efficiently.
Performance Measurement & Optimization:
Monitor daily campaign performance based on pre-set KPIs and lead the necessary improvements as needed.
Oversee the standardized consumer data collection processes across campaigns and internal ecosystem integrations (with support from Heineken Development Hub and Tech team)
Be the expert on consumer profiles, insights and segmentation posibilities of platform consumers to activate.
Lead the centralize and enrichment of platform consumer data into the global consumer data storage for other activations.
LEAD THE DATA-DRIVEN MARKETING SEGMENTATION & MEASUREMENT PROCESS (30%)
Consumer Data Collection, Storage, Tagging & Analysis:
Retrieve, centralize, and enrich the consumer database with new, existing, and historical data, with support from Data Experts and the Tech team.
Define and guide Brand, Trade, and external agencies to ensure standardized collection, tagging, and storage.
Collaborate with Legal to ensure adherence to data privacy regulations.
Consumer Segmentation Operation:
Identify and set up consumer segmentation based on business requirements for activation across multiple touchpoints (e.g., media channels, trade channels).
Assist the Brand Lead and Trade Lead in implementing consumer data activations across various platforms and channels.
Lead the post-campaign process and propose effective tactics with Brand, Trade, and/or Sales.
DRIVE FUNDAMENTAL PERFORMANCE (30%):
Competitors sentiments & Agility:
Monitor competition across ATL (paid, owned, earned) touchpoints on a weekly, monthly, and quarterly basis.
Provide agile counteraction to improve our communication efforts
Budget governance:
Lead the monthly media and social spending reports with clear justifications.
Liaise with Brand Marketing, Business Controllers, and Agencies to ensure clear tracking of the budget month by month.
Orchestrate communication marketing measurement process:
Lead the weekly optimal creative compliance report
Collaborate closely with other members of the Consumer Experience team, as well as external agencies or vendors, to ensure seamless execution of digital marketing initiatives.
Stay updated on emerging digital tools and platforms, digital marketing trends, and new technologies, and share insights with the rest of team.
Yêu cầu công việc
Proven experience in digital and CRM marketing, including segmentation, targeting, channel understanding, and lifecycle management.
Knowledge of app development processes and principles from ideation to delivery.
Hands-on experience in data analysis and campaign performance evaluation.
Strong project management experience, capable of leading initiatives across multiple functions.
A willingness to learn multiple facets and operations of the business.
The ability to thrive in a fast-paced environment while managing multiple priorities.
Fluency in English, and proficiency in Microsoft Excel and PowerPoint
Quyền lợi được hưởng
Private health insurance for employee and dependents
Nghỉ phép có lương
18 annual leaves day
Căn-tin
Canteen
Honor Lane Shipping (HLS) được thành lập từ năm 1997, đến nay HLS đã mở rộng tới 38 văn phòng sở hữu, với hơn 1000 nhân viên. Với khối lượng vận chuyển hàng hóa vượt quá 400.000 TEUS, chúng tôi đã đa dạng hóa danh mục dịch vụ và phạm vi phủ sóng của mình, từ chuyển phát nhanh 1 KG đến dự án di dời nhà máy, chúng tôi hợp lý hóa các giải pháp vận chuyển hàng hóa cho khách hàng. Tâm lý hướng đến hiệu suất khiến chúng tôi phải thực hiện thêm các bước về dịch vụ dành cho khách hàng, hồ sơ theo dõi và danh tiếng trên thị trường của chúng tôi đã chứng minh HLS là công ty dẫn đầu ngành.HLS tạo điều kiện cho một mạng lưới các giải pháp vận tải được phát triển tốt, tích hợp và liền mạch, từ vận tải đường biển, đường hàng không và đường bộ đến kho bãi, hậu cần, quản lý hàng tồn kho, dịch vụ thông tin và dịch vụ tư vấn cho ngành. Các dịch vụ vận chuyển trước, vận tải đường biển và điểm đến mở rộng cho phép HLS vận hành một trong những dịch vụ vận chuyển điểm-điểm toàn diện nhất trên toàn thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 1997
Mission
Tâm lý hướng đến hiệu suất khiến chúng tôi phải thực hiện thêm các bước về dịch vụ dành cho khách hàng, hồ sơ theo dõi và danh tiếng trên thị trường của chúng tôi đã chứng minh HLS là công ty dẫn đầu ngành. HLS tạo điều kiện cho một mạng lưới các giải pháp vận tải được phát triển tốt, tích hợp và liền mạch, từ vận tải đường biển, đường hàng không và đường bộ đến kho bãi, hậu cần, quản lý hàng tồn kho, dịch vụ thông tin và dịch vụ tư vấn cho ngành. Các dịch vụ vận chuyển trước, vận tải đường biển và điểm đến mở rộng cho phép HLS vận hành một trong những dịch vụ vận chuyển điểm-điểm toàn diện nhất trên toàn thế giới.