1. Job requirements:
*** Main responsibilities
- Responsible for some aspects of the lifecycle of the ServiceNow platform, including implementation, configuration, and ongoing support.
- Responsible for troubleshooting and resolving issues within the ServiceNow platform.
- Responsible for developing and maintaining integrations between the ServiceNow platform and external systems.
- Responsible for monitoring and managing platform upgrades, development, QA, and production environments.
- Responsible in creating and configuring tables, forms, lists, reports, workflow editor, email notifications, and managing data under ServiceNow support & administration
- Responsible for implementation, testing, and deployment of technical solutions
- Engaging in testing activities
- Assisting Scrum team in estimating level of effort
- Assisting more junior members of the team on a daily basis
*** Qualifications & Skills
Essential:
- Having at least 2 years of overall IT experience which includes implementation of ServiceNow.
- Having ServiceNow System Administrator Certification
- Certified Application Developer
- Worked on projects including Implementation, Upgrade, and On-going Support.
- Experience in configuring and implementing ServiceNow solution for the client.
- Experience with development and implementation of ServiceNow ITSM modules - Incident Management, Problem Management, Configuration Management, Change Management, Knowledge Management or other ITSM application.
- Proactive, hungry for learning and practicing
- Teamwork behaviour
- A logical, analytical, and creative approach to problem
- Good ability to self-study and research new technologies
- Being able to communicate in English
Desirable:
- Knowledge of CSM, ITBM, ITOM
- ServiceNow Certifications and accreditations
- Experience in Software Development Lifecycle and methodologies such as Scrum and Agile
- Key developers of projects
2. Report Line
- Line manager in Vietnam
- Operation manager in UK
Công ty TNHH MTV Viễn Thông Quốc Tế FPT (FPT Telecom International) là một trong những nhà cung cấp dịch vụ Viễn thông hàng đầu Việt Nam.
Với hơn 10 năm kinh nghiệm, FPT Telecom International không ngừng mang đến các sản phẩm, dịch vụ đổi mới, nắm bắt sự thay đổi trong cách thức giao tiếp, làm việc của con người và các tổ chức trong thời đại kỹ thuật số đang phát triển rất nhanh.
Tại FPT Telecom International, chúng tôi luôn nỗ lực làm việc để gia tăng giá trị và nâng cao sức mạnh thương hiệu. Bằng quá trình hợp tác cùng rất nhiều đối tác, quy mô công ty, năng lực tiếp cận khách hàng và kinh nghiệm hoạt động sâu rộng đã đưa chúng tôi trở thành công ty hàng đầu trong lĩnh vực công nghệ điện tử viễn thông.