Corporate IT is the backbone of our business. Our team helps the company to develop a competitive advantage through defining our technology objectives, assessing solution options, and devising technical solutions that help us achieve both strategic goals and meet operational requirements. As a part of our team, you’ll help deliver seamless IT experiences and support to our internal employees by providing responsive helpdesk service, stable networks, and reliable IT systems.
As a Helpdesk Engineer, you will be responsible for implementing IT operations according to policy, interpreting IT-related issues on both the System and User side to meet corporate requirements, and providing technical support in a fast-paced and demanding environment.
Job Description
- Provide day-to-day technical support to end users and ensure the smooth running of computers, network devices, and printers
- Troubleshoot and resolve end-user application issues, maintain and update technical support documentation
- Handle asset management, maintain inventory, and liaise with vendors
- Maintain and monitor office network infrastructure, IT security, and antivirus tools
- Other duties include performing first-level troubleshooting and support for scheduled server backups, system monitoring, and reports
- Diploma or degree in Computer Sciences, Information Technology or a related field preferred
- Minimum 3 years of relevant experience operating in a similar role
- In-depth knowledge of computer hardware, software, and OS (Windows and macOS)
- Understanding of TCP/IP, IP addressing, and LAN technology including switching and routing fundamentals
- Hands-on experience in Windows server administration and basic knowledge in Linux server administration is a plus
- Professional Qualification - Microsoft Certified/CCNA is a plus
- Knowledge of basic setup and configuration of Cisco devices such as firewalls, switches, IP phones, wireless controllers, and access points is a plus
- Competent at documenting standard operating procedures and knowledge articles
- Ability to cover after-office hours and weekend support if there are any infrastructure issues or activities
- Excellent verbal and written communication skills in both Vietnamese and English
- Enthusiastic and willing to learn in a fluid and fast-paced environment
- Passionate about IT technology and wants to make a difference with technology solutions
- Good interpersonal and communication skills to interact effectively at all levels
- Strong analytical and troubleshooting skills
Tập đoàn BigHolding hiện đang sở hữu 3 nhà máy sản xuất dược hàng đầu Việt Nam, vùng trồng dược liệu chuẩn Organic hàng ngàn hecta, Công ty TNHH Thương mại dược phẩm Bigfam và chuỗi nhà thuốc Big Family. BigHolding hiện đang nỗ lực kiến tạo trở thành biểu tượng của sự uy tín và lựa chọn hàng đầu của khách hàng, đối tác trong ngành tư vấn đầu tư.
Đảm bảo: Chất lượng - Uy tín - Đạo đức - Tâm huyết
Big Family là hệ thống nhà thuốc nhượng quyền thương hiệu thuộc Tập đoàn Big Holding. Hệ thống các thương hiệu ra đời dần thay thế các cửa hàng truyền thống. Big Family là một trong các thương hiệu đi đầu trong xu hướng mới này. Với mục tiêu có 1000 nhà thuốc đối tác trong năm 2021 và 5000 nhà thuốc trên toàn quốc vào năm 2025, Big Family đang mở rộng quy mô nên muốn chiêu mộ thêm thật nhiều nhân sự ở các vị trí chủ chốt của công ty. Đồng hành cùng đưa Big Family nói riêng và BigHolding nói chung trở thành một thương hiệu lớn mạnh.
Review BIG HOLDING
Đồng nghiệp luôn sẵn sàng chia sẻ kiến thức của mình có, sếp thì luôn vui vẻ và khích lệ tinh thần làm việc mình
Nhiều hoạt động tốt cho sức khỏe, có các khóc học dành cho nhân viên, không có áp lực (RV)
Công ty thường xuyên tổ chức các khóa học đào tạo phát triển bản thân cho tất cả nhân viên