Overview
- Salary: Up to 20M/ month (By agreement)
- Experience/Level: Junior
- Type: Fulltime
Job Description
- Research user behavior, habits and interviews, product experience flow, directly participate in the process of building user portraits, User Flow, Flowchart, Sitemap, and other techniques.
- Participate in researching, developing, designing UI/UX for the product's Website and Mobile Web according to requirements, based on User flow, Process flow, Sitemap and general Concept from the development team.
- Create wireframes, mockups, prototypes and detailed designs and improve designs from feedback.
- Design visual elements such as images, charts, infographics, advertising banners, etc. to support communication and marketing strategies.
- Develop designs for digital products such as websites, social networks.
- Collaborate with other departments to understand project requirements and user needs.
- Maintain and develop the company's brand image through innovative and updated designs.
- Research and update new design trends to help improve product design quality.
- Ensure that designs meet quality standards and meet the requirements of the Cyber Security industry.
Requirements
- Experience related to the position: 1-2 years of experience in interface and experience design for Website and Mobile app
- Education: Student/graduate. Priority is given to students majoring in Business Administration; major/experience: Marketing, Communications; Graphic Design;… or equivalent course certificates.
Competence
- Proficient in UI/UX design tools such as Adobe Suite and Figma.
- Deep understanding and expertise in researching and implementing UX Design.
- Understanding of the concepts of User flow, Task Flow, User Story, User Scenario to be able to convert requirements into business flows, task flows.
- Skilled in using related software tools to make Wireframe, Mockup, Prototype such as Adobe XD, Sketch, Balsamiq, Figma.
- Ability to observe keenly, analyze problems well, and proactively propose appropriate solutions.
- Creative, always updated with trends, techniques and good knowledge of aesthetics.
- Solid knowledge of Branding when implementing UI/UX.
- Advantageous in understanding HTML, CSS and JavaScript, having basic knowledge of languages.
Language
- English (basic level and above)
Specific skills
- Communication skills, clear presentation, working skills with members of the software project development team.
- Logical thinking, analytical skills, information synthesis.
- Teamwork skills, effective connection, professional attitude.
- Ability to be self-reliant, proactive and adaptable, responsible, positive energy.
- Willing to consult, find solutions and be patient in work, meticulous in the way of creating products. Careful to every detail, always aiming for more perfection.
Benefits
- Attractive salary, bonus based on ability and project, salary reviewed twice a year.
- Enjoy full benefits and rights as prescribed by Labor Law.
- Be trained and guided on the job by experienced experts in the field of business and technology.
- Open working conditions, where all employees are highly appreciated, treated fairly and trusted.
- Annual travel and teambuilding activities take place regularly.
- Participate in extracurricular activities, internal training.
- Opportunity to work with major partners.
- Clear promotion path.
- Annual leave: 12 days/year.
Ngân hàng Thương mại Cổ phần Hàng Hải Việt Nam (viết tắt MSB hay còn được biết với thương hiệu cũ là Maritime Bank) là ngân hàng thương mại cổ phần được cấp giấy phép thành lập đầu tiên tại Việt Nam, được thành lập năm 1991 tại thành phố Hải Phòng.
Trong hành trình 30 năm qua, MSB đều hướng đến một mục tiêu duy nhất là trở thành ngân hàng mà ở đó “ai cũng muốn tham gia và không ai muốn rời bỏ”, với sứ mệnh “Vì một cuộc sống thuận ích hơn” cho Khách hàng, Cán bộ nhân viên, Cổ đông và Cộng đồng Tầm nhìn và sứ mệnh đó đòi hỏi chúng tôi luôn nỗ lực hoàn thiện chính mình, từ sản phẩm, con người, đến quy trình, hệ thống công nghệ để luôn hiểu rõ điều khách hàng cần tại mọi khâu trong quá trình cung cấp dịch vụ, trên mọi kênh tiếp xúc và tại mọi thời điểm.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- MSB Care cho cả CBNV và người thân
Các hoạt động ngoại khóa
- Bóng đá
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
- Nghệ thuật
- Party
Lịch sử thành lập
- Giai đoạn 1991 - 2005, MSB liên tục tiên phong trong việc áp dụng công nghệ vào các hoạt động trong thời kỳ đầu phát triển của ngành ngân hàng
- Giai đoạn 2009 - 2010, Là đơn vị tiên phong đầu tư xây dựng chiến lược kinh doanh bài bản được tư vấn bởi tổ chức quốc tế Mckinsey. Kết quả, MSB trở thành ngân hàng đầu tiên ra mắt gói sản phẩm tích hợp tất cả các tiện ích thanh toán quan trọng cho khách hàng – gói tài khoản M1 đã tạo tiếng vang lớn trên thị trường tài chính – ngân hàng thời điểm đó.
- Năm 2015, Bằng việc sáp nhập Ngân hàng TMCP Phát triển Mê Kông và mua lại Công ty tài chính cổ phần Dệt May Việt Nam (TFC), MSB gia tăng quy mô và khẳng định vị thế trên thị trường tài chính, trở thành một trong những ngân hàng TMCP hàng đầu Việt Nam về mạng lưới và vốn điều lệ đạt 11,750 tỷ VNĐ.
- Năm 2018, MSB tiếp tục tiên phong trong việc ứng dụng công nghệ vào hoạt động của ngân hàng theo xu hướng phát triển của thời đại 4.0
- Ngày 15/10/2020, MSB chính thức ra mắt tính năng eKYC, nhờ đó khách hàng cá nhân đã có thể mở gói tài khoản và thẻ debit online mà không cần phải tới quầy giao dịch; 23/12/2020, 1,175 tỷ cổ phiếu của Ngân hàng TMCP Hàng Hải Việt Nam với mã chứng khoán MSB chính thức niêm yết trên Sàn Chứng khoán Tp.Hồ Chí Minh
Mission
Tại MSB, chúng tôi đã và đang chú trọng triển khai thực hành Bộ 5 Giá trị Cốt lõi bao gồm: “Trách nhiệm – Lắng nghe – Tôn trọng – Sáng tạo – Hiệu quả” trong từng hoạt động, để từ đó xây dựng một văn hóa doanh nghiệp chuyên nghiệp, thân thiện, minh bạch và hiệu suất cao tại MSB.
Review MSB
Phỏng vấn khá kĩ, có offer rất nhanh. Lương tầm tech, đóng bhxh cao hơn. Công nghệ mới hơn mấy bank kia(rv)
Môi trường quá tệ
Môi trường thân thiện hòa đồng